Warning: mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100027 Library:100148 in /home/ribibgco/public_html/adodb/drivers/adodb-mysql.inc.php on line 348 Warning: mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100027 Library:100148 in /home/ribibgco/public_html/adodb/drivers/adodb-mysql.inc.php on line 348

Актуално

Поръчай сега
 Порция смях :)

В една лудница сервирали риба. Само един луд махнал костите.
Попитали го:
- Защо махна костите?
- На диета съм! - отговорил лудият.

Статия

На река Итчен с Джон Годарт и Чарлз Жардин

Риби и Такъми (бр. 8 / 2009 г.)

На Световното в Нова Зеландия се запознах със сина на известния английски риболовец Чарлз Жардин. Жардин младши се казва Алекс и е на моята възраст. Общи теми за разговор разбира се намерихме доста, и аз му предложих като се върне от Нова Зеландия да ми се обади в Англия и да отидем заедно за риба. Той се съгласи и си разменихме контактите.

От Станислав Мънков

Алекс прекара около 4 месеца в обетованата мухарска земя и аз почти бях забравил за уговорката ни, когато един ден видях, че ми е писал на имейла. Много се зарадвах на писмото му, което гласеше, че е приет първа година в един университет, намиращ се на 7 км от бреговете на знаменитата река Итчен.
Всичко беше ясно! Уговорихме се събота да посетим реката, като той каза, че баща му щял да ни закара. Бях наистина щастлив - все пак не всеки ден се случва човек да лови риба рамо до рамо с Чарлз Жардин. В петък хванах влака и с ясна идея за чудесен риболов се насочих към градчето, където живееше Алекс.
Бях много приятелски посрещнат и дори вечерта излязохме да се позабавляваме. Сутринта станахме рано, рано дойде и Чарлз да ни вземе. Разказах му доста за риболова в България и той беше много заинтересован, и въобще не е изключено да посети страната ни ако не това, то другото лято. Беше силно заинтригуван да дойде и да лови в страната, в която са открити първите данни за съществуването на риболов с изкуствени мухи - някъде в Родопите.
Бях нетърпелив и на въпроса ми дали наближаваме реката, Чарлз ми обясни, че първо ще отидем да вземем Джон Годарт с нас, защото се били разбрали да отидат заедно в този ден за риба. Усмихна се и ме попита дали знам, кой е Джон. Аз също само се усмихнах утвърдително. Когато пристигнахме на мястото на срещата, Чарлз ме запозна с живата легенда в мухарския риболов Джон Годарт, на когото също разказах за България и това как се развива мухарския риболов в нашата страна. Джон е доста възрастен и беше с придружител. Очевидно беше, че възрастта му не му пречеше да продължава да ходи за риба. Каза, че няма търпение да стъпи на реката и че всеки път е така. Качихме се обратно по колите и след 15 минути бяхме на брега на реката. Там ни посрещна Питър Кокуил - който също е известен риболовец на муха, гид и писател. Има магазин на реката и държи част от нея. Тази част, в която ние щяхме да ловим. Балканката беше забранена тогава, така че се фокусирахме към риболова на липан. Имаше и доста големи американки, за които Питър ни предупреди и ни препоръча да сложим по-сериозно влакно. Разделихме се на две - аз и Алекс и Джон и Чарлз.
Риболовът започна. С Алекс заложихме на малки нимфи и дълги лидери, защото реката беше плитка и рибите се виждаха. Сложих най-обикновена заешка нимфа на №14 и под нея заешка на №16. Не ловяхме в основната река, а в един неин средно голям приток. Изключително красиво и спокойно място. Още на първия вир линията ми спря, засякох, но изпуснах рибата. На следващото подаване отново линията спря – този път я засякох и бях доста изненадан, когато усетих съпротивата й. Беше американка с доста прилични размери - около 50 см. След много емоционална борба успях да кепчосам красавицата. Направихме й няколко снимки и я пуснахме обратно. На следващия вир хванах втора, след това под едно дърво трета, и смея да кажа, че риболовът вървеше с пълна сила. Само липаните нещо ги нямаше. По едно време Алекс ме извика и ми посочи два липана, които кротко си лежаха на дъното и от време на време си правеха труда да се отклонят на 10-15 см от обичайната си позиция, за да приберат по някоя носена от течението нимфа. Приклекнах и едва ли не пропълзях до удобна за подаване позиция, направих два маха с мухарката и презентирах нимфата 2 метра пред липаните. Течението веднага пое контрола над линията ми и след малко нимфата вече се намираше в полезрението на рибите. Едната се отклони съвсем малко и аз видях как си отвори устата и лапна нещо. Шнурът спря - засякох и рибата беше там! Прекрасен липан към 35 см. Малко по-нагоре и Алекс хвана един. И ги започнахме - ту той, ту аз. Дори на едно място и двамата закачихме по една риба и направихме снимка с двата липана, които бяха почти идентични. Хванахме още и доста американки. Аз закачих една, а опашката й ми разви доста шнур и ми отне почти 20 минути докато я извадя. Интересно беше, че рибите предпочитаха по-малката фазанова нимфа пред заешката. И дори тези големи американки се закачаха на малката муха.
Видях една риба да се дига, и веднага смених нимфите със суха муха - малка майска муха от CDC на кука №16. Мухата кацна като жива на водната повърхност и рибата дори не дочака да достигне до нея, ами се засили и съвсем леко я прибра. Секунда… засечка... и поредният изваден липан. Малко по-нагоре по реката в един плитък участък видях 3-4 костура с прилични размери да плуват в течението. Доста се изненадах, но Алекс сподели, че има и костури и щука, като щуката се смята за вредител и ако я хванем, трябва да я вземем. Щука така и не видяхме. Хванахме още няколко риби и дойде време да си ходим. Не знам колко риби беше хванал Алекс, но аз имах някъде към 15.
Приключихме риболова и се запътихме към уговореното място за среща, където ни чакаше Чарлз, а Джон вече си беше заминал. Малко ме хвана яд, че не можах да си взема довиждане с него, но кой знае, може пак да се срещнем някой ден по реките.
На връщане отново говорихме за България и за езерата в Пирин. Поканих и двамата на гости и те обещаха да дойдат. Единственото, което ме тревожеше, беше едно вътрешно притеснение - дали ще останат доволни от това, което ще видят в нашата страна. И дали ще мога да скрия многото недостатъци като боклуците по реките, не достатъчното риби в реките, очевидното присъствие на бракониерите и безумната забрана за риболов на пъстърва през седмицата - каквато няма никъде другаде по света. И все пак аз говорих само хубави неща и те знаят, че риболовът в България се развива и че отива на добре, в което вярвам и аз!

Добави коментар
  Вашето име:
  Email:
  Коментар:

*Всички коментари се публикуват след одобрение от оператор

Архивни статии

Тук е събран голям масив от статии на наши и чужди автори, публикувани в сп. "РИБИ И ТАКЪМИ" и "РИБАРСКИ ВЕСТНИК". Систематизирани са по теми и години.

Риболов на мач
Такъми
Маршрути
Репортажи
Страници: 1  2  3  4  5    »
Силиконови пъстърви
Зимата и ранната пролет са едни от най-трудните периоди за риболов през годината. Топлолюбивите риби не са активни, реките са с повишено ниво на водата и там ...
Пролетни “баби” и каракуди
Краят на март и началото на април е време, в което рибите по всички язовири се активизират. Реките все още са прекалено високи и мътни, но по множество ...
Съдържание
Актуално Пролетни “баби” и каракуди / 4 Калоян Белополски за майсторския риболов на пролетни риби в яз. “Калето” край Пловдив, точно ...
Хвани распер!
Позволих си да обобщя някои мои наблюдения при риболова на распер със спининг. Не претендирам за изчерпателност, но се надявам да съм ви полезен.   От ...
Стримерът – ново оръжие срещу щуките
Щуката често се държи непредсказуемо. Има дни, когато обичайните примамки от рода на воблери, блесни или клатушки не я изкушават и не могат да я предизвикат ...
Царицата на “Кастел”
В тази статия ще споделя как хванах най-големия си шаран - моят личен рекорд. Това е историята за улавянето на една уникална риба на един уникален ...
Съдържание
Актуално Зарганите идат /4 От Калоян Белополски. За риболова на заргани на бомбарда Изкуствени примамки Дълбоко газещите воблери II /10 Продължение на ...
С пелети за шаран
  От 5-кратния световен шампион Алън Скоторн специално за сп. “Риби и Такъми” Без съмнение пелетите са стръв №1 по платените водоеми в ...
На река Итчен с Джон Годарт и Чарлз Жардин
Распер
От Валентин Тошев - Тош   Във всяко българско семейство, къде на шега или наистина винаги се е водил спор между мъжа и жената кой кого е хванал. ...
Страници: 1  2  3  4  5    »
 Топ новини
 Новини

Времето утре
Warning: fopen(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 6 Warning: file(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 27 Warning: fopen(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 6