Warning: mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100027 Library:100145 in /home/ribibgco/public_html/adodb/drivers/adodb-mysql.inc.php on line 348 Warning: mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100027 Library:100145 in /home/ribibgco/public_html/adodb/drivers/adodb-mysql.inc.php on line 348

Актуално

Поръчай сега
 Порция смях :)

Мъж тръгнал на лов. Изчезнал и на седмия ден звъннал в къщи от някаква кръчма:
- Жено! При мене всичко е наред! При вас?
- И при нас. Какво става мъжо?
- Един месец месо няма да купуваме, да знаеш!
- Браво! Да не си убил елен?
- Не! Изпих заплатата!

Статия

На река Итчен с Джон Годарт и Чарлз Жардин

Риби и Такъми (бр. 8 / 2009 г.)

На Световното в Нова Зеландия се запознах със сина на известния английски риболовец Чарлз Жардин. Жардин младши се казва Алекс и е на моята възраст. Общи теми за разговор разбира се намерихме доста, и аз му предложих като се върне от Нова Зеландия да ми се обади в Англия и да отидем заедно за риба. Той се съгласи и си разменихме контактите.

От Станислав Мънков

Алекс прекара около 4 месеца в обетованата мухарска земя и аз почти бях забравил за уговорката ни, когато един ден видях, че ми е писал на имейла. Много се зарадвах на писмото му, което гласеше, че е приет първа година в един университет, намиращ се на 7 км от бреговете на знаменитата река Итчен.
Всичко беше ясно! Уговорихме се събота да посетим реката, като той каза, че баща му щял да ни закара. Бях наистина щастлив - все пак не всеки ден се случва човек да лови риба рамо до рамо с Чарлз Жардин. В петък хванах влака и с ясна идея за чудесен риболов се насочих към градчето, където живееше Алекс.
Бях много приятелски посрещнат и дори вечерта излязохме да се позабавляваме. Сутринта станахме рано, рано дойде и Чарлз да ни вземе. Разказах му доста за риболова в България и той беше много заинтересован, и въобще не е изключено да посети страната ни ако не това, то другото лято. Беше силно заинтригуван да дойде и да лови в страната, в която са открити първите данни за съществуването на риболов с изкуствени мухи - някъде в Родопите.
Бях нетърпелив и на въпроса ми дали наближаваме реката, Чарлз ми обясни, че първо ще отидем да вземем Джон Годарт с нас, защото се били разбрали да отидат заедно в този ден за риба. Усмихна се и ме попита дали знам, кой е Джон. Аз също само се усмихнах утвърдително. Когато пристигнахме на мястото на срещата, Чарлз ме запозна с живата легенда в мухарския риболов Джон Годарт, на когото също разказах за България и това как се развива мухарския риболов в нашата страна. Джон е доста възрастен и беше с придружител. Очевидно беше, че възрастта му не му пречеше да продължава да ходи за риба. Каза, че няма търпение да стъпи на реката и че всеки път е така. Качихме се обратно по колите и след 15 минути бяхме на брега на реката. Там ни посрещна Питър Кокуил - който също е известен риболовец на муха, гид и писател. Има магазин на реката и държи част от нея. Тази част, в която ние щяхме да ловим. Балканката беше забранена тогава, така че се фокусирахме към риболова на липан. Имаше и доста големи американки, за които Питър ни предупреди и ни препоръча да сложим по-сериозно влакно. Разделихме се на две - аз и Алекс и Джон и Чарлз.
Риболовът започна. С Алекс заложихме на малки нимфи и дълги лидери, защото реката беше плитка и рибите се виждаха. Сложих най-обикновена заешка нимфа на №14 и под нея заешка на №16. Не ловяхме в основната река, а в един неин средно голям приток. Изключително красиво и спокойно място. Още на първия вир линията ми спря, засякох, но изпуснах рибата. На следващото подаване отново линията спря – този път я засякох и бях доста изненадан, когато усетих съпротивата й. Беше американка с доста прилични размери - около 50 см. След много емоционална борба успях да кепчосам красавицата. Направихме й няколко снимки и я пуснахме обратно. На следващия вир хванах втора, след това под едно дърво трета, и смея да кажа, че риболовът вървеше с пълна сила. Само липаните нещо ги нямаше. По едно време Алекс ме извика и ми посочи два липана, които кротко си лежаха на дъното и от време на време си правеха труда да се отклонят на 10-15 см от обичайната си позиция, за да приберат по някоя носена от течението нимфа. Приклекнах и едва ли не пропълзях до удобна за подаване позиция, направих два маха с мухарката и презентирах нимфата 2 метра пред липаните. Течението веднага пое контрола над линията ми и след малко нимфата вече се намираше в полезрението на рибите. Едната се отклони съвсем малко и аз видях как си отвори устата и лапна нещо. Шнурът спря - засякох и рибата беше там! Прекрасен липан към 35 см. Малко по-нагоре и Алекс хвана един. И ги започнахме - ту той, ту аз. Дори на едно място и двамата закачихме по една риба и направихме снимка с двата липана, които бяха почти идентични. Хванахме още и доста американки. Аз закачих една, а опашката й ми разви доста шнур и ми отне почти 20 минути докато я извадя. Интересно беше, че рибите предпочитаха по-малката фазанова нимфа пред заешката. И дори тези големи американки се закачаха на малката муха.
Видях една риба да се дига, и веднага смених нимфите със суха муха - малка майска муха от CDC на кука №16. Мухата кацна като жива на водната повърхност и рибата дори не дочака да достигне до нея, ами се засили и съвсем леко я прибра. Секунда… засечка... и поредният изваден липан. Малко по-нагоре по реката в един плитък участък видях 3-4 костура с прилични размери да плуват в течението. Доста се изненадах, но Алекс сподели, че има и костури и щука, като щуката се смята за вредител и ако я хванем, трябва да я вземем. Щука така и не видяхме. Хванахме още няколко риби и дойде време да си ходим. Не знам колко риби беше хванал Алекс, но аз имах някъде към 15.
Приключихме риболова и се запътихме към уговореното място за среща, където ни чакаше Чарлз, а Джон вече си беше заминал. Малко ме хвана яд, че не можах да си взема довиждане с него, но кой знае, може пак да се срещнем някой ден по реките.
На връщане отново говорихме за България и за езерата в Пирин. Поканих и двамата на гости и те обещаха да дойдат. Единственото, което ме тревожеше, беше едно вътрешно притеснение - дали ще останат доволни от това, което ще видят в нашата страна. И дали ще мога да скрия многото недостатъци като боклуците по реките, не достатъчното риби в реките, очевидното присъствие на бракониерите и безумната забрана за риболов на пъстърва през седмицата - каквато няма никъде другаде по света. И все пак аз говорих само хубави неща и те знаят, че риболовът в България се развива и че отива на добре, в което вярвам и аз!

Добави коментар
  Вашето име:
  Email:
  Коментар:

*Всички коментари се публикуват след одобрение от оператор

Архивни статии

Тук е събран голям масив от статии на наши и чужди автори, публикувани в сп. "РИБИ И ТАКЪМИ" и "РИБАРСКИ ВЕСТНИК". Систематизирани са по теми и години.

Риболов на мач
Такъми
Маршрути
Репортажи
Страници: 1  2  3  4  5    »
Съдържание
Риболов по света Риболовната магия на Англия II /4 Калоян Белополски за интересния риболов на английски сьомги Зимни хищници Червеи за голям костур ...
За дунавски распери
Преди 5-6 години расперите бяха мразен обект от повечето риболовци по Дунав. С демонстративните си бухкания в близост до брега изнервяха много от почитателите ...
Пролетни “баби” и каракуди
Краят на март и началото на април е време, в което рибите по всички язовири се активизират. Реките все още са прекалено високи и мътни, но по множество ...
Риболов на големи бели риби
Всяка година Дитмар Изаяш записва в сметката на уловите си значителни количества трофейни бели риби. Ние искахме да узнаем повече за риболова и намирането на ...
Риболов на сом със спининг
Спининговият риболов на сом става все по-популярен. Нищо чудно, при малкото багаж, който трябва да се носи и здравото кълване, което не се забравя никога. Анди ...
Съдържание
Тайните на шампиона Умения за Метод-фидер /4 Алън Скоторн разкрива тънкостите на риболова с хранилка Метод Актуално Републиканското първенство по риболов ...
За щуки в Англия
През 2004-та година заминах за Англия да работя в град Норич - югоизточна Англия, област Норфолк. Веднага ми направи впечатление минаващата през града река ...
Огромни кефали дебнат в Гърция
Сериозното застудяване през ноември притъпи апетита на дребните риби по гръцките реки и даде ход на риболова на трофейни кефали, морунажи и щуки.   От ...
Съдържание
Новини /4 Актуално Когато не кълве... /6 От Калоян Белополски. Труден риболов на река Ангиста Наука за рибите Искаш да уловиш бяла риба? /10 От Кирил ...
16 то Европейско първенство по риболов с муха
  Босна и Херцеговина 06-12.09.2010   Станислав Мънков от мястото на събитието След две седмици тренировки и пътешествия из цяла Босна дойде ...
Страници: 1  2  3  4  5    »
 Топ новини
 Новини

Времето утре
Warning: fopen(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 6 Warning: file(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 27 Warning: fopen(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 6