Warning: mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100027 Library:100145 in /home/ribibgco/public_html/adodb/drivers/adodb-mysql.inc.php on line 348 Warning: mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100027 Library:100145 in /home/ribibgco/public_html/adodb/drivers/adodb-mysql.inc.php on line 348

Актуално

Поръчай сега
 Порция смях :)

Инструкция за смяна на акумулатор:
1. Откраднете акумулатора на съседа.
2. Изчакайте докато съседът си купи нов акумулатор.
3. Откраднете новия акумулатор и върнете стария на мястото му.

Статия

Световно първенство по муха – Шотландия’ 2009

Риби и Такъми (бр. 9 / 2009 г.)

Световното първенство по риболов с муха за 2009 година се проведе в Шотландия в провинциалното градче Дръмен. Първенството беше много оспорвано и късметът имаше по-голямо значение от обикновено. Участие взеха 27 страни от всички континенти. България бе представена от моя милост като индивидуалист. Индивидуални представители имаше още от Малта, Унгария и Швеция. Скоро се прибрах в България и бързам да разкажа на читателите какво точно се случи преди и по време на световното първенство, за да няма криворазбрани неща и слухове, както често се получава...

От Станислав Мънков

Тренировки
Отидох седмица по-рано да тренирам на езерата или лоховете, както ги наричат там. Свързах се с шотландски гид - Джим, който беше много ентусиазиран да ми помогне с подготовката за първенството. За нещастие обаче Джим се разболя точно преди да пристигна и трябваше да го оперират, така че той ме свърза с друг човек, който да ме развежда, който пък си ударил гърба и не беше много подвижен, но даде всичко от себе си човека и ми помогна много. Тренировките ми бяха 3 дена – един ден на един водоем с американки, един ден на езеро с балканки и 1 ден на реката. И трите места бяха подобни на езерата и реката, на които щяхме да ловим на състезанието.
Хванах риби навсякъде, най-малко на езерото с балканките - към 6 петнисти, но много красиви и борбени риби. Риболовът там е основно на мокри ирландски и шотландси мухи и е доста интересен. На езерото с американките единия ден имаше клубно състезание, и този, който стана първи, имаше 7 риби. Аз имах 17 за същото време, защото забелязах вдигащите се балканки под дърветата, надвиснали над водата, и заложих на суха муха, което и беше печеливша тактика. Като им казах, че в езеро с американки съм хванал 16 балканки и само една американка, и местните риболовци се изсмяха, даже пазачът беше изключително учуден. Но това беше самата истина!
Последния ден от тренировките бях на реката - река Тъмел (Tummel) - невероятно красива сьомгова река, основен приток на река Тай. На толкова бърза река съм ловил само в Норвегия - нагазваш до колене и чакълът под краката започва да изчезва! За 3-часовата сесия, която си направих, за да са условията сходни със състезателните, извадих 4 риби и 3 изпуснах. Само балканки - изключително борбени риби. Най-голямата бе към 40 см. Направих си изводи и се насочих към хотела, където щяхме да отседнем всички състезатели.

Откриване и официални тренировки
Празнично откриване, страхотна вечеря, много приятели и познати и, общо взето, добро настроение, като изключим, че нямаше кой да ме снима със знамето и ми тежеше малко, че съм абсолютно сам през цялото време. След церемонията всички се насочихме по стаите. Всеки ден програмата им беше една и съща – риболов и вечерта връзване на мухи.
На официалните тренировки първия ден не се хванаха много риби в моята група, защото времето рязко се промени и напече слънце, което в Шотландия си е събитие - и това слънце съпътстваше целия шампионат, затова се хванаха толкова малко риби. Втория ден не отидох на официалните тренировки, а отидох с един мой много добър приятел хърватин на друго езеро да си тренираме двамата на спокойствие, и мисля, че тренировката ни беше изключително полезна! Вечерта вързах задължителните 10 мухи за деня и си легнах.

Ден 1
Ден първи ми беше един от най-добрите риболовни дни в кариерата ми до ега. Сутринта бях на езеро с американки, а следобеда на река. На езерото бях в лодка с австралиец. Той ми каза, че знаел къде са рибите и ме попита дали искам той да води. Казах му, че нямам нищо против, защото аз не бях съвсем запознат. Отидохме чак на другия край на езерото. Състезанието започна и аз на второто замятане извадих първата си риба. Американка към 44 см. По шотландските и английските езерата американките им са над 40 см, за да не ги ядат кормораните и щуките. Тази едра риба ми даде спокойствие и продължих да ловя уверено. По средата на манша хванах втора. Рибите кълвяха на Блобове - типично английски риболов на зарибени американки с атракторни мухи. Макар и зарибени, рибите бяха доста трудни за риболов. Хванах трета риба и тъкмо да се зарадвам и гледам - щука ! Не се брои! На това състезание бяха хванати доста щуки. Най-накрая и австралиеца хвана една риба. Десет минути преди края извадих трета и завърших с три риби. Първият от група Д, в която бях аз, беше с 6 риби. Мен моите три риби ме поставиха на 6-то място от 24 човека в групата. За тези, които не са запознати, състезателите от отборите се разделят на 5 групи, като във всяка група има по един състезател от отбор. Не е важно колко риби си хванал, а на кое място си в групата. Затова има хора с по-малко риби от мен, които са по-напред в крайното класиране. И така 6-то секторно място беше сравнително добре. Като се има предвид, че имаше доста специалисти на този вид риболов, но и аз съм понаучил нещо - вече 2 години живея в тази страна.
Следобед ни закараха не реката и ми спря дъха. Една от най величествените реки, на които съм ловил - чудовищна по размери, изключително красива - Река Тай - най-голямата река в Шотландия.
Паднах се в сектор 6, който беше до края на състезанието, един от най-продуктивните сектори. Преди мен французинът беше хванал три риби, най-голямата от които към 30 см, и е първи от 24 човека. Започнах да ловя на нимфи и знаех, че трябва да съм много упорит... Хванах общо около 6 маломерни рибки преди да хвана първата си мерна риба. Всяка риба беше ценна на реката, защото имаше десетки капа! Никога не съм се радвал толкова на 21-сантиметров липан. Гребнах го и вече имах една риба. Нормата беше 20 см. След 5 минути отново пресякох половината река и хванах една балканка, дето ми се видя 20 см, но след премерването се оказа 19,5 и шотландецът каза: “No sir, sorry!”. Преглътнах го някак и обратно към реката. Един час преди края закачих една добра риба, но я изпуснах. 15 минути преди края направо щеше да ми изхвръкне пръчката от ръката. Бях закачил добра риба и след много емоционална борба успях да кепчосам прекрасна балканка, дълга 41 см. Нея вече я записаха... И 3 минути преди края извадих още една 35 см балканка, и така завърших с три риби. Което беше повече от добре на реката. Чехът над мен обаче имаше 4. Полякът и той имаше 4. А французинът беше направил цяло чудо и сам не можеше да повярва, че има 9 риби. Всички други бяха с по 2, 1 и 0 риби. И се наредих 4-ти от 24 човека. Ако ми бяха записали малката риба, щях да съм 2-ри, защото никой нямаше такава балканка като моята. Както и да е, завърши първият ден и в индивидуалното класиране се намирах на 11 място, което си беше добре.
За съжаление резултатите от двете езера Leven и Awe плашеха всички - хванати бяха по 6-7 риби и имаше масови капа. Рибите се бяха скрили в дълбокото, може би уплашени от слънцето.

Ден 2
Имах само една сесия – сутринта. Езерото Awe - най-голямото езеро в Шотландия – е много красиво. Бях в лодка с поляк. За 3 часа замятане имах само един удар, което си беше нещо, защото някои нямаха и удар. А полякът извади една щука към 5 килограма, но пъстърва нямаше. Риби бяха хванати от 6 човека. 18 души бяхме капо включително много добри риболовци! Това капо ме премести на 29 та позиция, защото имаше доста слаби резултати и на другите езера. На Левен се бяха хванали само 5 риби.

Ден 3
Езеро Левен - световно известно езеро с това, че рибите от него са разпространени в цял свят, защото са с изключително чист ген - риби от това езеро има в Нова Зеландия, Австралия, Америка. За съжаление така и не можах да хвана една от тях. Три часа придърпвах едни чудовищни стримери с D7 потъващ шнур, който реже водата. Всички ловяха така и си беше чист късмет да се паднеш на рибите. Естествено шотландецът стана първи, той ни посочи къщата си на няма и 5 км от езерото. Общо 6 човека хванаха риби. Аз бях със белгиец в лодката и двамата бяхме капо.
Следобеда бяхме на езеро Менитийт – отново за американки. Бях с италианеца, който спечели сесията с пет риби. И смея да кажа, че лових доста добре, и той не ме превъзхождаше с нищо освен с късмет. От 5 удара имаше пет извадени риби. Аз извадих 3 и изпуснах поне 4 закачени риби и имах няколко удара. Имаше драма с една огромна риба, която в последствие италианецът хвана - 71 см американка! Рибата вървеше след моята чуха, но не можа да я захапе, и докато все още беше пред лодката и ние можехме да я видим, италианецът й метна и я хвана. Накрая на състезанието третата ми риба беше 48 см и аз много ясно помня това. После като си погледнах резултатите вечерта, пишеше, че най-голямата ми риба е 44 см и че съм на 13 позиция от 24 човека. Ако бяха записали правилното рибата ми, се премествах поне две позиции по-напред. Не се ядосах, като италианеца ми хвана рибата, не се ядосах като изпуснах 4 риби, които можеха да ми докарат първото място, но като видях това се разгневих. Опитах се да протестирам, но ми казаха, че не мога, защото трябва да се подаде молба до 2 часа след като е свършило състезанието! Е, как да подам молба като резултатите излизат 5 часа след края на състезанието?! Но да не си развалям материала… явно са го направили, за да може шотландците да вземат бронза, защото им висеше на косъм, а ако тази риба беше записана, биех шотландеца и отиваше по-надолу в класирането от мен!
Та така, в крайното класиране станах 47-ми като ако беше изчислено правилно, щях да съм 44 или и 5-ти. А ако имах шанса да хвана по една риба на „късметлийските” езера, щях да съм световен шампион! Но станаха много ако.

Закриване
Първи стана Иан Бар - с по една риба на трудните езера и едно единствено първо място на реката - общо 13 риби. Втори стана един канадец - Доналд, който беше в моята група - страхотен риболовец. И трети завърши белгиец. Иан Бар е наистина голям късметлия, защото рибата на езерото Левен я е хванал в последната минута и тя го е направила световен шампион. Въпреки това поздравления! Аз очаквах или той, или Джон Хорси да станат шампиони, но Дори и Джон има капо на едното езеро. Само 5 човека от 120 са без нито едно капо. И разбира се са в първата петица.
Отборното класиране следното - Англия, Франция, Шотландия , Финландия, Уелс, Чехия... и т.н.
Получи се добро състезание, в което обаче късметът играеше голяма роля и много състезатели не можаха да покажат истинските си възможности за сметка на други, които извадиха късмет. Единия ден, например, на реката един японец има една риба, а чехът е капо - повече примери няма да давам.
Можеше и по-добре да се представя, но като цяло съм доволен, защото там, където се хващаха риби -хванах, но не ми достигна малко късмет и класирането ми можеше да е коренно различно.

Искам да благодаря на всички, които ме подкрепяха, най много на родителите ми, след това на Д-р Мишо, На Ицо - който ми звънеше всеки ден, за да го държа в течение, и на Стоян Филипов, който също ми помогна много и ме подкрепи!

Добави коментар
  Вашето име:
  Email:
  Коментар:

*Всички коментари се публикуват след одобрение от оператор

Архивни статии

Тук е събран голям масив от статии на наши и чужди автори, публикувани в сп. "РИБИ И ТАКЪМИ" и "РИБАРСКИ ВЕСТНИК". Систематизирани са по теми и години.

Риболов на мач
Такъми
Маршрути
Репортажи
Страници: 1  2  3  4  5    »
Сом за всички
  В продължение на много години считах риболова на сом за запазена територия на топ-риболовците - на тези, за които обикновения риболов на средни риби ...
За щука в студа
Здравейте, читатели на сп. “Риби и Такъми”! В тази статия ще се опитам да споделя опита си в риболова на щука в нашите затворени водоеми - както ...
Съдържание
Тайните на шампиона Платики на канал /4 От Алън Скоторн. Риболов на платики на щека на канала “Вурн” в Холандия Актуално За платики в жегите ...
В царството на мрените
Риболовът на бели мрени става все по-популярен в последно време. Особено по река Искър. С всяка изминала година популацията на бели мрени става все по-голяма, ...
“Видракс” Vega са новите шампиони
Слънчаци и ситни костури решиха Републиканското   От Калоян Белополски   Най-сетне дългото Републиканско първенство по риболов на плувка ...
В прохладните дебри на планината
От Краислав Димитров   Захлупвам часовника с шепа още в мига, в който решава да позвъни. Въпреки че навън нощта още властва и до развиделяване има ...
Предпазливият Chod монтаж
  Пресата от страна на риболовците може да е основната причина шараните да отказват да се хранят, но Елиът Грей вярва, че монтажът, който не изпъква на ...
За балканка и сивен в Пирин
От Станил Йотов   Една от най-красивите български планини – Пирин, изведнъж се оказа отлична дестинация за закриване на пъстървовия сезон. От 20 ...
За шаран и амур през есента
  От Христо Георгиев   Есента е любимото ми време за риболов. Последните топли дни на лятото и първите есени дни навяват в мен спомени за ...
Осмомартенски щуки
От Станислав Мънков   Събота и неделя бях на пролетното мухарско изложение в Англия, което тази година не бе толкова впечатляващо, и нямах търпение да ...
Страници: 1  2  3  4  5    »
 Топ новини
 Новини

Времето утре
Warning: fopen(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 6 Warning: file(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 27 Warning: fopen(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 6