Warning: mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100027 Library:100144 in /home/ribibgco/public_html/adodb/drivers/adodb-mysql.inc.php on line 348 Warning: mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100027 Library:100144 in /home/ribibgco/public_html/adodb/drivers/adodb-mysql.inc.php on line 348

Актуално

Поръчай сега
 Порция смях :)

Никулден. Въпреки големия пълнен шаран, на масата цари мъртвешка тишина. Домакинята бута мъжа си:
- Кажи, че ти си хванал тоя шаран, да поразвеселиш гостите.

Статия

Световно първенство „Риболов на хищна риба с изкуствена стръв от брега” и „Риболов на пъстърва с естествена стръв”- Италия 2011

Риби и Такъми (бр. 11 / 2011 г.)

От Борис Бояджиев - Бомара
Капитан

Тази година БФРС реши да изпрати на Световните риболовни игри в Италия четири отбора, между които и двата отбора по така наречените пъстървови дисциплини.
Двете състезания бяха през ден от 26 август до 3 септември на река Нерра /Черна/ в района на гр. Сполето, област Перуджа. От класиранията през годината бяха излъчени и съставите на отборите – на блесна: Тео Христов, Сте-
фан Минчев и Христо Трайков от клуб „Стари видри”, и Георги Гетов и Евгени Бон от „ЛРС Девин”. Последните двама бяха участници и в отбора на естествена стръв заедно с Иван Тотков, Емил Петрунов и Пламен Бойков от клуб „Остриета”.
Като представител на БФРС пътувах аз, заедно с Любомир Бояджиев и Иван Котрабаков, които да помагат на отборите.
Пътувахме с два автомобила и на 28 август около 10,00 часа пристигнахме в малкото селце Скеджиньо на
река Нерра, където щеше да се проведе състезанието по риболов на естествена стръв, въпреки че то беше след това по риболов на блесна. Просто там наши италиански приятели ни бяха осигурили по-евтини нощувки в дървени къщи в къмпинг. Останахме приятно изненадани от условията - плувен басейн, ресторант, два рибарника, в които можеш да си уловиш пъстърва, която да ти изчистят и продадат за 6 Евро килото.
Състезанието на „изкуствена стръв” се състоя на същата река, но Организационния комитет беше позициониран в малкото селце Черето ди Сполето на около 20 километра от Скеджиньо. По информация от Федерацията трябваше
да бъдем там в 13,00 часа, за да ни извозят с автобуси до Флоренция, където да присъстваме на официалното
откриване на Игрите.
В къмпинга ни чакаха момчетата от„Видрите”, които бяха пристигнали със самолет. Настанихме се набързо и в
12,30 ч. бяхме в Черето ди Сполето, кацнало на един хълм, като в приказките. Другите отбори вече бяха там и чакаха автобусите. Те дойдоха, но до 14,00 ч. така и не тръгнаха. Разбрахме, че до Флоренция е 200 км и тъй като бяхме много изморени от пътя, решихме да изпратим за представители „Видрите”, все пак те бяха отпочинали, а и бяха по-млади. И правилно постъпихме, защото момчетата се прибраха в два часа посред нощ. Събрали ги
на някакъв хиподрум, докъдето ходили пеша, защото автобусът не можел да мине под някакъв мост. Там се събрали със състезателите от отборите ни по риболов на шаран и плувка.
Трябва да кажа, че от две години отборите пътуват с водач, който изпълнява ролята на капитан и делегат и се грижи за всички организационни въпроси, които не са малко. Само за едно състезание има четири срещи на капитаните и като се има предвид разстоянието от къмпинга до Черето ди Сполето, си бях постоянно на път.
В понеделник от 10,00 часа беше официалната тренировка на ”блесната”. Съставите от шестнадесет държави атакуваха секторите и зацопкаха блесни, воблери и силикони. Предната вечер, бяхме решили на тренировката да върви целия отбор, като едни да изпробват блесни, други воблери, трети силикони, за да се установи коя примамка ще работи най-добре. Реката първоначално ни се стори не „нашата”, с повече пясък и чакъл, без камъни и въртележки, на каквито сме свикнали в България. По-късно обаче момчетата я харесаха, защото нямаше закачки, освен редки водорасли, а и рибите кълвяха добре на блесните и воблерите, докато от силиконите кълвяха само на един червей, производство на „Berkley”. Рибите излизаха незнайно откъде, защото, въпреки че реката
беше като сълза, те не се виждаха. И така, сектор по сектор, всеки с дължина по 700-800 метра, момчетата опипваха местата за риболов в продължение на три часа. Между другото, рибите и за двете състезания бяха балканки, както местни, така и зарибени.
След тренировката, при обсъждането решихме единодушно, че на състезанието основно ще се лови на блесни и воблери. Това беше добре, тъй като и тримата „Видри” ловят основно на това, а силиконите са по-силната страна на останалите от отбора, които са и състезатели на „естествена стръв” и ги водят по-добре.
След обяд присъствах на срещата на капитаните, на която се изтеглиха четирите групи за състезанието и се разясниха начините за вадене на рибите на определени места. За първи път на световно нямаше да се дават талони на състезателите за всяка уловена риба. Срещата беше ръководена от президента на FIPS г-н Клаудио Матеоли, с когото се познавам от 2003 година. При разговора с него му предложих домакинство на България за 2013 година на една от двете дисциплини, което той с радост прие и предложи да изпратим снимки от реки, подходящи за целта, както и официално предложение от БФРС.
В деня на състезанието, сутринта в 07,30 ч. беше изтеглен жребия за секторите по групи. В сектор А се падна
Тео Христов, на когото трябваше да помагам аз, в сектор В - Георги Гетов с помагач Тошко, в сектор С - Стефан Минчев заедно с Любчо и в сектор D - Ники Трайков с помагач Евгени. По принцип на всички световни първенства до сега в секторите имат право да влизат делегат, двама капитани и резервата, които са обозначени със специални символи на гърба. Незнайно защо организаторите в последния момент решиха, че делегатът и резервата няма да влизат. Бях дал капитански номера на Любчо и Тошко, резервния номер на Евгени и аз като делегат. Две минути преди началото Евгени ми се обади и каза, че са го изгонили от сектор D. Взехме решение да си сменят номерата с Любчо, защото сектор С беше по-удобен за следене зад контролната линия от сектор D, който беше много обрасъл и Евгени нямаше достъп до него
Съдията в моя сектор, след като ме видя с делегатския символ, ме дръпна настрани и ми каза да го махна , тъй като нямам право да влизам - явно ме беше запомнил от техническата конференция. След малко един от контролните съдии ми донесе един хвърчащ лист с написано на него „С” - Вulgaria, сложен в един бадж. Съдията обяви на другите капитани, че на България е даден само един капитански номер и затова ми е написал този лист. Благодарение на жеста на Габриеле, както разбрах, че се казва, имахме хора в три сектора, а в четвъртия
Любчо се справяше зад лентата, както по-късно се разбра много добре.
Ето как протече самото състезание.
В сектор А Тео започна с въртящи блесни, улови една-две риби и толкова.
Този сектор беше с най-малко риби от всички, най-плитък и без никакви укрития за рибите освен далечния бряг. Решихме Тео да премине на воблерите, където е силата му, но рибите, които ловеше, бяха инцидентни. Въртяхме и блесни, сложихме и силикон, защото от сектор В се обадиха ,че Гошо лови успешно на един червей, но нищо не даде резултат. Просто след тренировките условията се бяха променили, дали защото имаше допълнително зарибяване предната вечер или нещо друго, но Тео не ловеше добре и завърши на 14 място. Но няма нищо, затова сме отбор, за да се подкрепяме един друг. За отбелязване в сектора беше играта на трикратния световен шампион Алексей Шанин от Русия. Първоначално за съдия му определиха един седемдесет и пет годишен човек, но
след намеса на руския капитан го смениха с едно младо момче, и добре направиха. Шанин спринтираше между боксовете като Юсеин Болт. Ловеше на въртящи блесни и воблери и се представи блестящо.
В сектор В играеше Гошо Гетов, а зад него Жабчо му даваше съвети - те са съотборници и много добре се познават. Ловеше на жълти и медни блесни, ръчна изработка, и мепсове, както и на силиконов червей, имитация на морски. Жорката се представи отлично – 4-то място, пред него бяха само италианецът, хърватинът и полякът. Руснакът беше чак на 9 място.
В сектор С беше Стефчо и както казах по-рано, Любчо, който му помагаше, трябваше да мине зад контролната лента. Но там брегът беше висок и той виждаше всичко. Още от самото начало Стефчо започна да лови риби, основно на блесни Понтуун, Синхрони и негови ръчна изработка, както и на воблерите на Тео. В този сектор беше най-доброто класиране на България - 3 място. Браво Стефчо! Русия остана на 11-то място!
В сектор D Ники от „Видрите” със своите блесни и воблери и с подкрепата на Евгени се състезаваше също много добре и се класира на 5-то място. Още един отличен резултат.
И така, първият ден завърши. Според бързи и емоционални сметки отборно бяхме шести със 120.5 н.т. заедно с поляците, но с повече уловени риби - 81 срещу 80 на поляците. Русия беше с 111.5 н.т. на пето място. Първи бяха Италия, следвани от Хърватска, Словакия и Чехия. Запомнете тези цифри. Ще видите защо!
Индивидуално Стефчо беше десети, Гошо- шестнадесети, Ники - двадесети. На разбора приехме класирането като добро. Всеки сподели своите виждания за секторите, направихме и смяната - Евгени щеше да участва на мястото на Тео.
Вечерта отново трябваше да отидем в Черето ди Сполето за откриване на състезанията, които се провеждат в област Перуджа. Отново пътуване с автобус, този път само един час до гр. Перуджа - хубав стар град с много зеленина. Там се събраха отборите от нашите две дисциплини заедно с тези на шаран и фидер. Видяхме световни светила на риболова, като Том Пикеринг, Дарън Кокс, Стив Рингер, които явно не намират място в националния отбор на
Англия на щека и са се преквалифицирали на фидер. Програмата беше кратка и хубава.
През втория състезателен ден в сектор А се падна Ники Трайков. Аз останах при него, Тошко зад Георги, Тео отиде при Стефчо, а Любчо застана зад Евгени. В нашия сектор на Ники му се падна за съдия същия старец от предишния ден на Шанин.
„Боре, аз няма да бягам, че ще вземе да му стане нещо на този човек,” вика ми Ники. Беше много спокоен и оттам като ли че му тръгна риболова и след трите манша беше на второ място, само Шанин беше преди него - той се падна в същия сектор. В последния манш обаче Ники нямаше шанс - хвана две риби, изпусна две и отиде четвърти в класирането.
Моите ръчички изтеглиха Георги отново в сектор В. Това оказа своето влияние и познавайки добре обстановката, той се класира трети след италианеца и чеха.
Евгени се падна в сектор С. Там пък Любчо от първия ден познаваше отлично сектора и направиха” убийствен” тандем с Евгени, който стана втори в класирането, само италианецът беше пред него!
Като цяло състезателите, зад които бяха Любо и Тошко, дадоха най-силни класирания. Това показва, че и резервите в отбора са много силни състезатели.
В сектор D Стефан Минчев също игра добре и се класира осми. По този начин също допринесе за отличното класиране на тима!
Нямах търпение да сметнем класирането, защото капитанската среща беше чак в 18,00 часа. Смятахме не един и
два пъти и излизаше, че за деня сме втори отборно с 88.5 н.т.! Само домакините ни биеха! Отборно от двата дни трябваше да сме на пето място!
Сега си спомнете онези цифри от по-горе: 120.5 от първия ден плюс 88.5 от втория и стават 209.0 н.т. Да, ама не, както казваше един журналист. На техническата ние изведнъж получихме от първия ден не 120.5, ами 121 н.т. и с 209.5 н.т. се изравнявахме с Русия и със 198 техни риби срещу 197 наши те ставаха пети, а ние шести. Никой не можа да ми даде смислено обяснение за това, въпреки че имам официалното класиране от първия ден!
Шампиони безапелационно станаха италианците. От второ до шесто място отборите са в 28 н.т. Разликата между нас и Украйна, която е седма, е 42.5 н.т. Сребърните медали заслужиха нашите приятели от Хърватска, бронзовите - Чехия.
В индивидуалното класиране първи и втори станаха италианци – Херман и Муин, трети стана Шанин, съответно със 102, 84 и 79 риби.
Георги Гетов се класира 7-ми, Ники Трайков – 14-ти и Стефан Минчев – 17-ти.
След тържественото закриване при мен дойде вицепрезидентът на FIPS - унгарецът Ференц Салай, и ми каза, че нашият отбор е най-прогресиралият отбор от всички участвали в шампионата, въпреки че не сме стигнали до медалите.
За мен това беше голяма морална награда!

Добави коментар
  Вашето име:
  Email:
  Коментар:

*Всички коментари се публикуват след одобрение от оператор

Архивни статии

Тук е събран голям масив от статии на наши и чужди автори, публикувани в сп. "РИБИ И ТАКЪМИ" и "РИБАРСКИ ВЕСТНИК". Систематизирани са по теми и години.

Риболов на мач
Такъми
Маршрути
Репортажи
Страници: 1  2  3  4  5    »
ПОПЕРЪТ - подценяваната примамка
Здравейте, читатели на най-доброто списание в България. Искам да споделя с вас опита си, свързан с използването на една доста често подценявана изкуствена ...
Пъстърви на една блесна разстояние
  От Станил Йотов   Месец май е един от любимите за пъстървовите риболовци. Сега е времето на трофейните балканки, на силните излети, когато за ...
Време за пъстърви
  Рибите налитат на изкуствени мухи и блесни   От Калоян Белополски   Риболовът на муха и шнур не е най-популярната дисциплина у нас, но ...
Едно подобаващо закриване
След дълго обмисляне къде да закрием риболова, с моите приятели Стоян, Миро и Жоро решихме да се отдадем за трофейни риби. Но изникна въпросът къде има много ...
Риболов на големи бели риби
Всяка година Дитмар Изаяш записва в сметката на уловите си значителни количества трофейни бели риби. Ние искахме да узнаем повече за риболова и намирането на ...
“Видракс” Vega са новите шампиони
Слънчаци и ситни костури решиха Републиканското   От Калоян Белополски   Най-сетне дългото Републиканско първенство по риболов на плувка ...
Спортната 2009 година
част 2   От Ян Ван Шендъл   Европейското в Радице, Словения Миналия месец ви разказах всичко за Световното Клубно Първенство в Мадунице, ...
Зимни бабушки от яз. “Цонево”
  Зимата е сезон, когато традиционно се практикува риболов по реките или замръзналите водоеми. През тази година се наблюдава топла или може би закъсняла ...
Изкуствени примамки
Зад всяка марка риболовни продукти се крие много работа, откривателство и по някоя интересна история...    Историята на Rebel Компанията Rebel е ...
За пъстърва в снеговете
  Сезонът на пъстървата започна в тежки условия. Сняг, преспи, студена вода, пасивни риби. Бреговете на големите реки са целите в лед. А сме чакали ...
Страници: 1  2  3  4  5    »
 Топ новини
 Новини

Времето утре
Warning: fopen(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 6 Warning: file(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 27 Warning: fopen(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 6