Warning: mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100027 Library:100145 in /home/ribibgco/public_html/adodb/drivers/adodb-mysql.inc.php on line 348 Warning: mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100027 Library:100145 in /home/ribibgco/public_html/adodb/drivers/adodb-mysql.inc.php on line 348

Актуално

Поръчай сега
 Порция смях :)

Италианец, французин и англичанин седели във фоайе на хотел. Изведнъж италианецът заявил:
- Снощи четири пъти се любих с жена си! Сутринта тя ми каза, че много ме обича.
- Пфу! - презрително изсумтял французинът. - Това не е нищо.
Снощи шест пъти се любих с жена си. Сутринта тя ми каза, че съм
най-големият любовник в света и че никога няма да си помисли за
друг мъж.
Англичанинът мълчаливо четял вестник. Французинът се обърнал към него и нахално го попитал:
- А ти колко пъти се люби с жена си снощи?
- Веднъж - отвърнал англичанинът.
- Само веднъж ли? И на сутринта какво ти каза жена ти?
- Не спирай.

Статия

Първият ми трофеен шаран

Риби и Такъми (бр. 9 / 2011 г.)

От Теодор Раев

Беше 9 юни. Часовникът на алармата на телефона ме събуди - 5:00 ч. Скочих от кревата, отидох в кухнята и включих кафе машината. В този момент се отвори стаята на сина ми Христо, който е на 8 г. Търкайки очета, той ме попита:
- Тате, ще ходим ли на риба!
Момчето гореше от нетърпение да отидем на водоема, на който бяхме преди 10 дни. Тогава нямахме слука, но изкарахме един приятен излет. Извадихме покрай брега няколко жаби и един рак, които пуснахме обратно във водата. Христо се запали по риболова още от миналата година, когато на язовир до гр. Сливница успя да извади шаран 1, 2 кг.
- Разбира се, моето момче - му отговорих аз, гордеейки се с малкия рибар, който като мен се възхищава от магията на риболова и невероятната природа на нашата красива България. В този момент се събуди и любимата ми жена Юлия, която се зае със задачата да приготви сандвичи за двамата мъже.
От предишния ден си бях приготвил такъмите за риболовния излет. Прегледах ги и установих, че бях забравил кутията Korda с готовите шаранджийски монтажи. Взех я и цялото семейство свалихме багажа и натоварихме нещата на колата. Тръгнахме към 6. 00 ч. и поехме по новата автомагистрала “Люлин”. Пристигнахме на водоема за спортен риболов “Мало Бучино” за около 18 минути. Кучетата на пазача огласиха сутринта с приветливият лай и го събудиха. След като си разменихме няколко думи, разбрах от него, че последните 5 дни никой не е имал слука. Това, разбира се, не ми хареса, но въпреки това не намали надеждата ми, както и радостта, че поне съм с любимото си семейство сред природата.
Реших, за разлика от предния път, да се позиционирам на отсрещния бряг до шавара, макар че до там трябваше да се ходи пеш. Нарамихме багажа, който се състоеше от три пръчки, стойки, раница 90 л, сгъваемо столче, кофа за захранка и кеп. Установихме се на предпоследната беседка, в непосредствена близост до шавара. Вече беше време да приготвим захранката, и да захраним позиционираните въдици.
Малко думи за такъмите - използувах три въдици, едната от които беше спод, която след подхранване с ракетата използвам за риболов. Една от въдиците ми беше с акция 60-160 г, дълга 3,60 м с макара с преден аванс, с вместимост 290 м 0,40 мм, другата беше на любимата ми фирма JRC, модел Contact 3, 60 м, трисекционна, с акция 3lb, комплектована с макара също с преден аванс, Shakespeare Quo, последната пръчка беше сподовата Shakespeare-SKP SPOD 3,60m и макара JRC-X-Preess 9000, с вместимост 0, 35 мм 340 м. Всичките макари бяха оборудвани с тъмно кафяво влакно Stren-Carp Formyla 0,35 мм. Линията ми се състоеше от монтажи инлайн, ползвах тежести на FOX от 80 до 120 г, ледкор Kriston 60lb дълъг 70 см, куките Arma FOX №6. Поводът ми беше дълъг 17 см на косъм, забелен на 1 см над куката, също на Kriston, модел Snake –Bite 25 lb. На всички поводи сложих по едно потъващо топче 18 мм и едно зърно царевица с аромат Scopex.
Часът беше вече 6. 30 и беше време да приготвя захранката, която се състоеше от микс на Трапер (царевица, коноп и ядки) и натрошени топчета на най-добрата фирма за шаранджийски риболов, според мен, - Mainline - моделът беше Pineapple Bannana – 18 мм. Захраних двете заметнати въдици със спода, след което свалих шпулата с плетното влакно, която ползвах за спода, и сложих шпулата с монофилното влакно. Хвърлих въдицата на около 10 м пред шавара и нагласих сигнализаторите. Остана ми само да чакам някой от хубавите шарани да ми клъвне на една от въдиците.
Вече се бях усетил какво бях забравил, въпреки подготовката ми от предишния ден - чантичката ми с диповете. Ядосах се за този свой пропуск, запалих цигара и почнах да пия кафето, което жената ми подаде. Часът беше към 7.00, времето беше облачно с лек ветрец, който духаше в посока към брега. В тоз момент синът ми предложи да играем на карти. Седнахме тримата в беседката и почнахме да играем на война. След около 30 минути най-крайният сигнализатор със сподовата пръчка запищя на пожар. Изтичах към нея и забелязах, че от удара се е изнизало около 20 м влакно. Засякох и борбата почна - шаранът дърпаше яростно към средата на водоема, около 15 минути даваше сериозен отпор, и в един момент линията ми олекна:
- Край, изпуснах го, откачи се! - казах, но след 2 оборота на макарата установих, че всъщност все още беше на линията, просто бе тръгнал рязко към брега. Доведох го на 2 м от брега, жена ми с майсторско движение го кепчоса и го извади.
В тоз момент се появи момчето от охраната и възкликна:
- Евала, дивак и при това мъжки, сигурно е над 10 кг.
Извадих кантара и го премерих - 13, 3кг. Това беше мой личен рекорд! Бях горд - от себе си, а също така и от семейството си, което ми помогна - жена ми с кепа, а синът ми със снимките и видео матерала, който направи.
Целунах шарко и го пуснах обратно във водоема. Пожелавам на всеки рибар да му се случи подобна слука!
Благодаря и на списание ”Риби и Такъми” най-вече за професионалните статии в списанието, както и за DVD-филма, заснет на същия водоем, в който шаранджията Христо Георгиев дава много полезна информация за съвременният шаранджийски риболов

НАСЛУКА!!!

Добави коментар
  Вашето име:
  Email:
  Коментар:

*Всички коментари се публикуват след одобрение от оператор

Архивни статии

Тук е събран голям масив от статии на наши и чужди автори, публикувани в сп. "РИБИ И ТАКЪМИ" и "РИБАРСКИ ВЕСТНИК". Систематизирани са по теми и години.

Риболов на мач
Такъми
Маршрути
Репортажи
Страници: 1  2  3  4  5    »
“На гости у Иречек”
За Световното в Чехия и представянето на трикольорите   От Калоян Белополски   В средата на септември се проведе поредното световно първенство ...
Пъстървите през юни
  Падате си по спининговия риболов на пъстърва? Сега е моментът да уловите големия трофей. Юни и юли са двата „най-пъстървови” месеца в ...
Пролетна бродерия
От Красимир Костадинов   В последният ден от февруари, едва по средата на почивния ден реших да посетя една от Старозагорските пресевни. Времето беше ...
Първият ми трофеен шаран
От Теодор Раев   Беше 9 юни. Часовникът на алармата на телефона ме събуди - 5:00 ч. Скочих от кревата, отидох в кухнята и включих кафе машината. В ...
Зарганите идат!
  Стотици риболовци от ранна утрин окупират удобните за риболов вдадени в морето скали. Точно по тези места се ловят най-много заргани. ...
Съдържание
Актуално Изхитри пролетните шарани /4 От Калоян Белополски. Къде и как да ловим шарани напролет Пъстървов риболов Пъстърва на туичинг Стръв за ...
Време за морунажи
от Калоян Белополски   С напредването на есента и началото на зимата все повече видове речни риби постепенно спират да се хранят. Най-вече ...
Тайните на Чарлз Жарден
Чарлз Жарден говори за нещата, които ни позволяват да извлечем максимума от отиващата си зима и от началото на сезона за риболов на ...
Есента на чернокопите
Всички морски риболовци с трепет очакват месеците октомври и ноември, за да се впуснат в преследване на пасажите морска риба. По принцип до това време на ...
Рапала атакува света на изкуствените примамки
Интервю с Тиму Макела – директор “Връзки с обществеността” в Rapala VMC Corporation   - Преди време Рапала предизвика революция с две ...
Страници: 1  2  3  4  5    »
 Топ новини
 Новини

Времето утре
Warning: fopen(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 6 Warning: file(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 27 Warning: fopen(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 6