Warning: mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100027 Library:100148 in /home/ribibgco/public_html/adodb/drivers/adodb-mysql.inc.php on line 348 Warning: mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100027 Library:100148 in /home/ribibgco/public_html/adodb/drivers/adodb-mysql.inc.php on line 348

Актуално

Поръчай сега
 Порция смях :)

Китайски предпириемач решил да вдигне производителността във фабриката си и събрал целия персонал да ги надъха и мотивира. Събрал ги и им казал:
-Вижте какво, от днес ще се работи по 24 часа на ден и без хън мън.
Тогава Хън Мън станал и си заминал.

Статия

16 то Европейско първенство по риболов с муха

Риби и Такъми (бр. 1 / 2011 г.)

Босна и Херцеговина 06-12.09.2010

Станислав Мънков
от мястото на събитието

След две седмици тренировки и пътешествия из цяла Босна дойде време и за самото състезание. На 06.09. се настаних в хотела в Баня Лука. Откриването беше в една спортна зала в града. Добра подготовка - пиене и ядене на корем и забавна програма. После всички се насочихме обратно към хотела, за да връзваме мухи за официалните тренировки на другия ден.

Официалните тренировки
Сутринта реших да отида на езерото заедно с моя добър приятел Миро, с който един вид бяхме отбор. След три часова сесия успяхме да хванем по една риба - американки. Не се знаеше какво точно ще се случи на самото състезание, защото беше в друг участък на езерото, в който домакините твърдяха, че има повече риба.
След обяд решихме да отидем на река Върбас, огромна река минаваща през Баня Лука. Реката беше по-ниска от нормалното си ниво, защото бяха затворили шлюзовете на язовира. Аз и отборът на Босна 1 отидохме да тренираме по-надолу от мястото за официални тренировки. Лових час и половина и хванах 4 риби – три липана и 1 кефал. Никой друг не хвана риба. Скъсах мухата, на която ми кълвеше, прибрах я в кутията си и приключих с тренировките.
Обратно в хотела и връзване на мухи беше това, което последва.

Състезанието
Дойде време и за самото състезание. Вечерта беше изтеглен жребия и вече се знаеше кой в кой сектор ще е. Все още не знаех в кой бийт ще съм. Това щяхме да разберем сутринта в автобуса преди всеки манш. Отваряше се плик, в който беше жребия, изтеглен от компютър. Аз лично не одобрявам този начин на разпределяне. Мисля, че би било много по-добре, ако сами теглим жребия си в автобуса.

Първи ден - първи манш се паднах на река Сана в сектор номер 5, който беше може би най-добрият, но разбрах, че са го променили, защото имало твърде много зарибена риба и бил подаден протест. Заведоха ме на новия сектор, който не беше лош поне на вид. Тук е моментът да кажа, че смятам, че състезанието беше неравностойно, защото имаше сектори с много зарибена риба - основно балканки, и сектори без нито една такава. Явно беше, че рибите бяха изсипани в първите няколко сектора, а от 5 -6 номер нататък имаше само диви риби. Така че жребият играеше огромна роля.
Започнах да ловя и още с първите подавания, закачих риба. Не след дълго извадих и добър липан. Риболовът тръгна добре като цяло. Но мястото, на което бяха рибите, беше твърде малко, за да мога да ловя там 3 часа. След около час нимфене реших да опитам и на стример, защото знаех, че може да има някоя избягала риба. Хванах една зарибена балканка и отново минах на нимфа. За целия манш изпуснах само една риба и успях да извадя 8 мерни, повечето, от които липани.
За съжаление това беше доста слаб резултат и ме класира на 13 място от 18 участници. Чехът в моя сектор имаше 54 риби на суха муха. Беше се паднал на разлят и плитък участък, а рибите пред него са се вдигали. При мен не се вдигна нито една риба.
Следобеда бях на Пливско Езеро. В лодката бях с колега словак. Избрахме място, откъдето да започнем, и зададохме дестинацията на съдията, който управляваше лодката. Времето беше ужасно, духаше много силен вятър и да се мята беше наистина трудно. Стартът беше даден и лодките тръгнаха. Започнахме да ловим. Заложих на 3 стримера, което беше грешка, и смених на 2, за да не се оплитат много. Първата риба, която закачих, определено дигна адреналина ми. Беше изключително борбена, но се оказа, че е закачена за гърба, за което лично си признах, макар да не бях сигурен, че съдията видя това. Малко след нея хванах и втора. Рибите бяха в близост до брега. Зарибени преди около месец американки с размери от 30 до 38 сантиметра. Изключително борбени и здрави риби. Всички лодки разбраха къде са рибите и скоро стана навалица. Словакът също закачи риба, но я изпусна. Аз извадих втора. В един момент вятърът се усили дотолкова, че риболовът стана почти невъзможен. Преместихме се в залива, където духаше най-малко. Там до края на състезанието извадих още 2 риби. Словакът изпусна две. Не му вървеше този ден и завърши с 0 риби, а аз с 4, което ме класира на 5-то място, като имаше още двама души пред мен с по 4 риби, но с по-големи сантиметри.

Втори ден - имаше само един манш. Река Върбас. Най-кошмарният ми ден. Отидохме на реката около час и половина преди самото състезание, защото беше най-близо до хотела. Оправих си въдиците и трябваше да чакам час и нещо. Пред мен се вдигаше гигантски липан, според мен около 50 см. Двадесет минути преди старта рибата спря да се вдига и така и не се издаде повече. Преди мен бяха ловили англичанин и шотландец, като единият беше хванал 1 риба, а другият - 0. Лових на стример през повечето време и това беше груба грешка. В крайна сметка извадих една риба, която беше точно около 20 см, и изпуснах 3. Явно беше време да изпусна няколко риби, защото предишния ден имах само една откачена. Имаше още хора с по една риба, но моята беше най-малка и това ме постави на 16 място, което си е чиста котва.

Последния ден - нямаше какво да губя и може би затова играх най-добре. Сутринта бях на река Саница, където риболовът беше екстремен, защото валеше обилен дъжд през цялото време. Всъщност валя цял ден. Рибите обаче се вдигаха на сухи мухи в дъжда (номер 20-22), а и на нимфа взимаха. Беше невероятна емоция да вържеш муха 22 номер на 0,07 типет, без да я намокриш, и да успееш да я подадеш на водата, без да потъне. Ако това се случеше, хващах риба и повтарях процедурата. Хванах много риби под нормата и общо 22 мерни риби. Французинът в сектора над мен имаше 25 и стана първи. Имаше и един колега с 22 - той беше втори. Аз се наредих пети, победен от колеги с по-малко, но по-големи риби. В крайна сметка бях доволен, защото половината ми сектор беше огромен вир, където буквално не можеше да се лови, освен на стример.

Оставаше само един манш - Река Яна. Паднах се на 16 бийт, където преди мен бяха хванали 0,0,1, 8 риби от чех. Помислих си, че щом чехът е бил преди мен, значи всичко е претарашил. Съдията ме попита на колко риби ще съм доволен, и аз му отговорих “три”. Секторът беше хубав, с подходящи участъци за нимфа. Старт, първо замятане, удар, риба. Няма как да започне по-добре. Липан 31 сантиметра. Ловях както мога да ловя най-добре - на не голяма нимфа, облавяйки внимателно всяко камъче. Рибите се хранеха. До края на състезанието хванах 10 диви риби – липани и балканки, и изпуснах 5 доста добри липана, които влизаха в един бърз участък, откъдето не можех да ги извадя.
Това беше повече от добре. На река Яна първите 3 бийта винаги бяха първи, втори и трети, защото беше пълно със зарибени балканки, така че аз бях много доволен от резултатите си в 16 бийт. И този път нямаше изключения. Чехът, французинът и италианецът си разделиха първите три места. Имаше и колега с 8 риби пред мен, явно бяха от зарибените. И аз отново бях на 5-то място.
Така състезанието приключи, като се класирах 40-ти от почти 100 души, което не ме радва, защото знам, че можех да се справя по-добре и допуснах грешки. Но такава е съдбата на индивидуалиста.
Първи стана босненец, втори французин, а трети моят приятел Мирослав Катичич, за което много се радвам. В отборното класиране първи станаха италианците, втори –испанците, и трети французите.

Специални благодарности
На закриването не можах да присъствам, защото Ванката - Контрата, трябваше да се прибира, и това беше единствената ми възможност за завръщане в БГ. Тук е моментът да му изкажа благодарности за подкрепата по време на състезанията, за това, че дойде да помогне, за това, че ми даде топли дрехи след проливния дъжд на Саница, и въобще, че беше до мен. Контра, благодаря!
Специални благодарности и на спонсора – Brother, без който нямаше да мога да отида на това състезание. Благодаря на Стари Видри, за това, че ми помогнаха, на Стефан Минчев за това, че го разкарвах и ангажирах, за да ми помогне. На Роската Велев, който също помогна. На родителите ми, които винаги са ме подкрепяли в това, което правя. Специални благодарности на Д-р Мишо, за мухите и отделеното време преди състезанието. На Христо Митрев, за това, че се интересуваше до последно какво се случва, и въобще на всички тези, които се интересуваха и вълнуваха от това как се развиват нещата. Ако има някой, когото пропускам, да ме прощава.

Какво правим от тук нататък?

Една малко неприятна новина, е че вечерта преди деня на закриването президентът на FIPS дойде при мен и ми каза, че тази година таксата към FIPS не е платена от българската федерация, и че е направил компромис този път, но догодина няма да направи. Стана ми кофти и се изчервих, но му казах, че ще направя каквото мога. За съжаление не мога да я платя.

Друг въпрос, който искам да повдигна е какво правим за догодина. Предстоят Световно в Италия и Европейско в Чехия - има ли желаещи да се съберем отбор? Моето мнение, е че това е отборно състезание и смятам, че ако успеем да съберем отбор и да задвижим нещата отсега, може да се получат и по-добре. Нека повече хора изкажат мнение по въпроса, моля!!! Аз лично искам да се състезавам за България, искам да се състезавам за отбор “Стари Видри”, искам да печелим и да сме шампиони. Това обаче се постига с много усилия, но не мисля, че ще мога да продължа да го правя сам!

Поздрави на всички!

Добави коментар
  Вашето име:
  Email:
  Коментар:

*Всички коментари се публикуват след одобрение от оператор

Архивни статии

Тук е събран голям масив от статии на наши и чужди автори, публикувани в сп. "РИБИ И ТАКЪМИ" и "РИБАРСКИ ВЕСТНИК". Систематизирани са по теми и години.

Риболов на мач
Такъми
Маршрути
Репортажи
Страници: 1  2  3  4  5    »
За пъстърва в снеговете
  Сезонът на пъстървата започна в тежки условия. Сняг, преспи, студена вода, пасивни риби. Бреговете на големите реки са целите в лед. А сме чакали ...
Сочна стръв за исполини
Какво да им предложим за обяд - може би малък шаран, няколко сочни земни червеи или по-скоро някой стар, вмирисан калмар? Тук ви представяме цялостното меню ...
Монофил или плетено влакно?
    От Станил Йотов   Едно време беше лесно. Купуваш една ролка влакно ...
Странният свят на щуката
От Ян Егерс   Подготвянето на тази статия ми отне повече време отколкото очаквах - причината е, че статия под това заглавие ще напиша за читателите ...
Риболовът на пъстърва в края на сезона
  Кога почна, кога свърши? Остана месец до края на пъстървовия сезон. Седем месеца се изтърколиха бързо-бързо. Пред нас е последният. След това – ...
Как да ловим с отпуснати влакна?
Ако ловите в плитка вода и въпреки това рибите ви закачат влакното, съветът на експертите е да ловите с отпуснато влакно. Какви са предимствата, и кое е ...
Бабушки на мач
Пролетта е сезон на „раздвижването”. Още с първите положителни температури риболовците тръгват по водоемите. Риболовът през този сезон е доста ...
Пъстървата през лятото
Пъстървовият риболов през август може да доведе до отчаяние, особено ако сте новобранец в тази дисциплина. Това е времето, в което нивото на реките пада ...
Захранката
Безкрайната история Невероятно е колко много риболовци са заинтересувани от тази тема. Особено в състезателните среди. Откакто има риболовци, има постоянно ...
Пролетен риболов на клен
От Пламен Панталеев   За мнозина от вас съм сигурен, че клена е интересна риба. Нейния риболов често придава големи емоции, особено когато излизат ...
Страници: 1  2  3  4  5    »
 Топ новини
 Новини

Времето утре
Warning: fopen(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 6 Warning: file(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 27 Warning: fopen(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 6