Warning: mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100027 Library:100148 in /home/ribibgco/public_html/adodb/drivers/adodb-mysql.inc.php on line 348 Warning: mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100027 Library:100148 in /home/ribibgco/public_html/adodb/drivers/adodb-mysql.inc.php on line 348

Актуално

Поръчай сега
 Порция смях :)

Ряпата казала:
- Много съм сладка, когато ме ядат с мед!
А медът отвърнал:
- Аз съм си сладък и без ряпа...

Статия

16 то Европейско първенство по риболов с муха

Риби и Такъми (бр. 1 / 2011 г.)

Босна и Херцеговина 06-12.09.2010

Станислав Мънков
от мястото на събитието

След две седмици тренировки и пътешествия из цяла Босна дойде време и за самото състезание. На 06.09. се настаних в хотела в Баня Лука. Откриването беше в една спортна зала в града. Добра подготовка - пиене и ядене на корем и забавна програма. После всички се насочихме обратно към хотела, за да връзваме мухи за официалните тренировки на другия ден.

Официалните тренировки
Сутринта реших да отида на езерото заедно с моя добър приятел Миро, с който един вид бяхме отбор. След три часова сесия успяхме да хванем по една риба - американки. Не се знаеше какво точно ще се случи на самото състезание, защото беше в друг участък на езерото, в който домакините твърдяха, че има повече риба.
След обяд решихме да отидем на река Върбас, огромна река минаваща през Баня Лука. Реката беше по-ниска от нормалното си ниво, защото бяха затворили шлюзовете на язовира. Аз и отборът на Босна 1 отидохме да тренираме по-надолу от мястото за официални тренировки. Лових час и половина и хванах 4 риби – три липана и 1 кефал. Никой друг не хвана риба. Скъсах мухата, на която ми кълвеше, прибрах я в кутията си и приключих с тренировките.
Обратно в хотела и връзване на мухи беше това, което последва.

Състезанието
Дойде време и за самото състезание. Вечерта беше изтеглен жребия и вече се знаеше кой в кой сектор ще е. Все още не знаех в кой бийт ще съм. Това щяхме да разберем сутринта в автобуса преди всеки манш. Отваряше се плик, в който беше жребия, изтеглен от компютър. Аз лично не одобрявам този начин на разпределяне. Мисля, че би било много по-добре, ако сами теглим жребия си в автобуса.

Първи ден - първи манш се паднах на река Сана в сектор номер 5, който беше може би най-добрият, но разбрах, че са го променили, защото имало твърде много зарибена риба и бил подаден протест. Заведоха ме на новия сектор, който не беше лош поне на вид. Тук е моментът да кажа, че смятам, че състезанието беше неравностойно, защото имаше сектори с много зарибена риба - основно балканки, и сектори без нито една такава. Явно беше, че рибите бяха изсипани в първите няколко сектора, а от 5 -6 номер нататък имаше само диви риби. Така че жребият играеше огромна роля.
Започнах да ловя и още с първите подавания, закачих риба. Не след дълго извадих и добър липан. Риболовът тръгна добре като цяло. Но мястото, на което бяха рибите, беше твърде малко, за да мога да ловя там 3 часа. След около час нимфене реших да опитам и на стример, защото знаех, че може да има някоя избягала риба. Хванах една зарибена балканка и отново минах на нимфа. За целия манш изпуснах само една риба и успях да извадя 8 мерни, повечето, от които липани.
За съжаление това беше доста слаб резултат и ме класира на 13 място от 18 участници. Чехът в моя сектор имаше 54 риби на суха муха. Беше се паднал на разлят и плитък участък, а рибите пред него са се вдигали. При мен не се вдигна нито една риба.
Следобеда бях на Пливско Езеро. В лодката бях с колега словак. Избрахме място, откъдето да започнем, и зададохме дестинацията на съдията, който управляваше лодката. Времето беше ужасно, духаше много силен вятър и да се мята беше наистина трудно. Стартът беше даден и лодките тръгнаха. Започнахме да ловим. Заложих на 3 стримера, което беше грешка, и смених на 2, за да не се оплитат много. Първата риба, която закачих, определено дигна адреналина ми. Беше изключително борбена, но се оказа, че е закачена за гърба, за което лично си признах, макар да не бях сигурен, че съдията видя това. Малко след нея хванах и втора. Рибите бяха в близост до брега. Зарибени преди около месец американки с размери от 30 до 38 сантиметра. Изключително борбени и здрави риби. Всички лодки разбраха къде са рибите и скоро стана навалица. Словакът също закачи риба, но я изпусна. Аз извадих втора. В един момент вятърът се усили дотолкова, че риболовът стана почти невъзможен. Преместихме се в залива, където духаше най-малко. Там до края на състезанието извадих още 2 риби. Словакът изпусна две. Не му вървеше този ден и завърши с 0 риби, а аз с 4, което ме класира на 5-то място, като имаше още двама души пред мен с по 4 риби, но с по-големи сантиметри.

Втори ден - имаше само един манш. Река Върбас. Най-кошмарният ми ден. Отидохме на реката около час и половина преди самото състезание, защото беше най-близо до хотела. Оправих си въдиците и трябваше да чакам час и нещо. Пред мен се вдигаше гигантски липан, според мен около 50 см. Двадесет минути преди старта рибата спря да се вдига и така и не се издаде повече. Преди мен бяха ловили англичанин и шотландец, като единият беше хванал 1 риба, а другият - 0. Лових на стример през повечето време и това беше груба грешка. В крайна сметка извадих една риба, която беше точно около 20 см, и изпуснах 3. Явно беше време да изпусна няколко риби, защото предишния ден имах само една откачена. Имаше още хора с по една риба, но моята беше най-малка и това ме постави на 16 място, което си е чиста котва.

Последния ден - нямаше какво да губя и може би затова играх най-добре. Сутринта бях на река Саница, където риболовът беше екстремен, защото валеше обилен дъжд през цялото време. Всъщност валя цял ден. Рибите обаче се вдигаха на сухи мухи в дъжда (номер 20-22), а и на нимфа взимаха. Беше невероятна емоция да вържеш муха 22 номер на 0,07 типет, без да я намокриш, и да успееш да я подадеш на водата, без да потъне. Ако това се случеше, хващах риба и повтарях процедурата. Хванах много риби под нормата и общо 22 мерни риби. Французинът в сектора над мен имаше 25 и стана първи. Имаше и един колега с 22 - той беше втори. Аз се наредих пети, победен от колеги с по-малко, но по-големи риби. В крайна сметка бях доволен, защото половината ми сектор беше огромен вир, където буквално не можеше да се лови, освен на стример.

Оставаше само един манш - Река Яна. Паднах се на 16 бийт, където преди мен бяха хванали 0,0,1, 8 риби от чех. Помислих си, че щом чехът е бил преди мен, значи всичко е претарашил. Съдията ме попита на колко риби ще съм доволен, и аз му отговорих “три”. Секторът беше хубав, с подходящи участъци за нимфа. Старт, първо замятане, удар, риба. Няма как да започне по-добре. Липан 31 сантиметра. Ловях както мога да ловя най-добре - на не голяма нимфа, облавяйки внимателно всяко камъче. Рибите се хранеха. До края на състезанието хванах 10 диви риби – липани и балканки, и изпуснах 5 доста добри липана, които влизаха в един бърз участък, откъдето не можех да ги извадя.
Това беше повече от добре. На река Яна първите 3 бийта винаги бяха първи, втори и трети, защото беше пълно със зарибени балканки, така че аз бях много доволен от резултатите си в 16 бийт. И този път нямаше изключения. Чехът, французинът и италианецът си разделиха първите три места. Имаше и колега с 8 риби пред мен, явно бяха от зарибените. И аз отново бях на 5-то място.
Така състезанието приключи, като се класирах 40-ти от почти 100 души, което не ме радва, защото знам, че можех да се справя по-добре и допуснах грешки. Но такава е съдбата на индивидуалиста.
Първи стана босненец, втори французин, а трети моят приятел Мирослав Катичич, за което много се радвам. В отборното класиране първи станаха италианците, втори –испанците, и трети французите.

Специални благодарности
На закриването не можах да присъствам, защото Ванката - Контрата, трябваше да се прибира, и това беше единствената ми възможност за завръщане в БГ. Тук е моментът да му изкажа благодарности за подкрепата по време на състезанията, за това, че дойде да помогне, за това, че ми даде топли дрехи след проливния дъжд на Саница, и въобще, че беше до мен. Контра, благодаря!
Специални благодарности и на спонсора – Brother, без който нямаше да мога да отида на това състезание. Благодаря на Стари Видри, за това, че ми помогнаха, на Стефан Минчев за това, че го разкарвах и ангажирах, за да ми помогне. На Роската Велев, който също помогна. На родителите ми, които винаги са ме подкрепяли в това, което правя. Специални благодарности на Д-р Мишо, за мухите и отделеното време преди състезанието. На Христо Митрев, за това, че се интересуваше до последно какво се случва, и въобще на всички тези, които се интересуваха и вълнуваха от това как се развиват нещата. Ако има някой, когото пропускам, да ме прощава.

Какво правим от тук нататък?

Една малко неприятна новина, е че вечерта преди деня на закриването президентът на FIPS дойде при мен и ми каза, че тази година таксата към FIPS не е платена от българската федерация, и че е направил компромис този път, но догодина няма да направи. Стана ми кофти и се изчервих, но му казах, че ще направя каквото мога. За съжаление не мога да я платя.

Друг въпрос, който искам да повдигна е какво правим за догодина. Предстоят Световно в Италия и Европейско в Чехия - има ли желаещи да се съберем отбор? Моето мнение, е че това е отборно състезание и смятам, че ако успеем да съберем отбор и да задвижим нещата отсега, може да се получат и по-добре. Нека повече хора изкажат мнение по въпроса, моля!!! Аз лично искам да се състезавам за България, искам да се състезавам за отбор “Стари Видри”, искам да печелим и да сме шампиони. Това обаче се постига с много усилия, но не мисля, че ще мога да продължа да го правя сам!

Поздрави на всички!

Добави коментар
  Вашето име:
  Email:
  Коментар:

*Всички коментари се публикуват след одобрение от оператор

Архивни статии

Тук е събран голям масив от статии на наши и чужди автори, публикувани в сп. "РИБИ И ТАКЪМИ" и "РИБАРСКИ ВЕСТНИК". Систематизирани са по теми и години.

Риболов на мач
Такъми
Маршрути
Репортажи
Страници: 1  2  3  4  5    »
Съдържание
Новини /4 Актуално Кефали на прицел /6 Калоян Белополски за уникалния есенен риболов на трофейни речни кефали Нормативи Хвани и пусни балканките /10 Нов ...
Българският метод за шарани до брега
В юлския брой на списание “Риби и такъми” прочетох една доста любопитна статия на английския ни колега Дейв Готорн за риболова на шаран през ...
Бели червеи или захранка в студените дни
Много са споровете относно това дали е оправдано ползването на захранка в студените дни. Дали рибите ще се съберат на нея или е по-удачно само да се стреля бял ...
Световното в Украйна ни се опъна!
  Началото на февруари се състоя поредното Световно първенство по риболов на лед. Тази година домакин бе Украйна. В брой 2 на “Рибарски ...
Магията на тролинга
От Калоян Белополски   В последно време по всички големи язовири ежедневно могат да се видят десетки тихо пърпорещи лодки с разпънати настрани въдици, ...
“Риби и Такъми” са новият Републикански Шампион!
Евгени Милев от същия отбор убедително спечели титлата в индивидуалното   Калоян Белополски   На Гребната база в Пловдив се проведе финалния ...
За щуки напролет
  Здравейте читатели. В тази статия, ще се опитам да споделя опита си с вас в ранния пролетен риболов на щука в затворени водоеми, защото именно част от ...
Царицата на “Кастел”
В тази статия ще споделя как хванах най-големия си шаран - моят личен рекорд. Това е историята за улавянето на една уникална риба на един уникален ...
ИДЕ ВРЕМЕТО НА СОМА
В последните няколко години в България риболовът на сом и то на кльонк се разви много. Все повече хора се оборудваха с нелоши лодки и след като повлачат ...
Говори Деске
Не са много спортните риболовци, които не са чували името на Жан Деске. Всички използваме неговите захранки и плувки, а самият той вече е истинска легенда. ...
Страници: 1  2  3  4  5    »
 Топ новини
 Новини

Времето утре
Warning: fopen(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 6 Warning: file(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 27 Warning: fopen(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 6