Warning: mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100027 Library:100145 in /home/ribibgco/public_html/adodb/drivers/adodb-mysql.inc.php on line 348 Warning: mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100027 Library:100145 in /home/ribibgco/public_html/adodb/drivers/adodb-mysql.inc.php on line 348

Актуално

Поръчай сега
 Порция смях :)

Двама татковци в родилното гледат бебетата през стъклото. Единият прави физиономии:
- Гъди-гъди-гъди... Ух, сладурче!
Обръща се към другия:
- Видя ли, усмихна ми се!
- Бебетата не се усмихват като са толкова малки.
- Какво бебе бе, сестрата ми се усмихна!

Статия

MAROSH MIX CUP’ 2010

Риби и Такъми (бр. 12 / 2010 г.)

д-р Петър Петров
КСР “Маяк - Тубертини“

Изминаха няколко дни, докато съумея да си събера мислите и да преосмисля всичко, което имах щастието да преживея за няколкото дни, прекарани в гр. Сегед - Унгария.
Всичко започна от предната година, когато, разглеждайки сайта на “Марош Микс” разбрахме за превърналия се вече в традиция турнир по спортен риболов на плувка, организиран от фирмата производител на захранки и консумативи за риболов.
Още през пролетта успяхме да се свържем с колегите от Унгария, които любезно ни поканиха и съобщиха условията на състезанието.
След поредица от неудачи, свързани с транспортните средства, най-накрая пътуването бе вече реалност. За съжаление поради куп причини от 8 човека, които щяхме да ходим, останахме само 5. Решихме да тръгнем рано сутринта, за да пътуваме и стигнем по светло. До Сегед не е много далече, от Бургас са около 1000 км, по груби сметки – около 12 часа път.
Откъм количество багаж бяхме улеснени, тъй като храните и стръвта щяхме да снабдим в Унгария. Всичко бе заявено по дни, като рецептата ни бе препоръчана от самия управител на фирмата Тибор Амбрус. Естествено нямаше как да откажем, домакините знаеха най-добре какво ще ни е нужно, а да не пропусна да спомена, че името на Тибор е изписано на преходната купа на турнира.
Така с много настроение и очакване за риболов на много риба тръгнахме на запад. Пътуването премина без проблеми с изключение на 1-2 „греди“ по маршрута, които ни забавиха с около час.
Имахме уговорка щом наближим границата с Унгария да се чуем с Тибор, който от своя страна щеше да ни поеме за настаняване. Намерихме хотелчето по упътването. Намираше се точно да гребната база, където щеше да се проведе състезанието. На външен вид не беше нещо особено, но щом влязохме вътре, нещата коренно се промениха. Така или иначе нямахме претенции към стаите за спане, искахме единствено по-скоро да отидем на водоема.
При пристигането си Тибор ни съобщи, че неговият „френд“ (приятел – бел.ред) Силард Барна (собственика на “Марош Микс”) вече риболува.
По регламент състезанието щеше да се проведе на единия бряг, а тренировката - на другия. Това доста ни озадачи, но впоследствие разбрахме причината. Брегът за тренировка не бе никак удобен по отношение на чисти и прави участъци. Първите впечатления бяха смесени, от една страна виждахме пред очите си легендарни личности в спортния риболов на Унгария, от друга - искахме максимално бързо да научим колкото се може повече за риболова, който ни предстои.
В Унгария има един много сериозен проблем в комуникациите. Над 90% от населението не знае никакъв друг език освен родния унгарски. Та Силард разказваше, Тибор превеждаше на английски, а ние обсъждахме на български. Чудо! От наблюдението на ветерана върху риболова се видя, че предварителната информация за много риба не е лъжа. Поглеждайки храната за риболов, ме полазиха тръпки. Аз, който си мислех, че риболувам с груби едро структурни храни, трябваше да си кажа, че с такова „нещо“ никога не бих играл в България. Освен че бе почти като гранули полиетилен, имаше и някакви подобни на трахана жълти топчета с продълговата форма. Според Тибор това била някаква нова разработка.
Основните риби, които се ловяха на 10 бели червея бяха каракуди от 150 до 700 г. Улавяха се и платички около 300 г. Целта на Силард бяха шараните. Човекът ловеше на три царевици и се ядосваше на нахалните каракуди. Все пак успя да улови един, но според него бе твърде дребен. Денят преваляше, взехме си довиждане и се уговорихме за другия ден да се чакаме на брега, за да си вземем поръчаните неща, нужни за тренировка.

Тренировката започна с разтоварване на храните и стръвта. След това ни бяха раздадени лицензи за риболов за два дни по 9 евро на ден. Явно и тук приказката за безплатния обяд не върви! Трескаво разпънахме оборудването и пристъпихме към доовлажняване на микса, който подготвихме от вечерта. Рецептата бе: 3 пакета XXL Sweet на Марош, 1 пакет ТТХ - Марош, 2 пакет Fondo Big на Тубертини, царевица и жито х 0,5 кг, коноп варен – 0,2 кг и шарен червей 2 л.
Първият ден решихме да не лепим бял, като в същото време приготвихме и една от огромните дози фуил. На брега тренираха и състезатели от Унгария. Заложили бяха на 11 м дистанция. Според инструкциите тренирахме на 13 м, тъй като на самото състезание щеше да се риболува на тази дистанция. Дълбочината бе около 2,5 м стартирахме с 1,5 г плувки.
За наше учудване рибите не се събраха веднага., обаждаха се периодично сомчета и дребни червеноперки. След около 30 минути екшънът започна. Ловяха се основно каракуди и редки шаранчета от 0,3 до 1,5 кг. Влязоха няколко много добри платики над килограм и същите по 0,3-0,4 кг. Това, което ни направи впечатление бе, че рибата не стои върху самата храна, а 1-2 м по-навътре. В момента, в който храненето се забавяше, кълванетата намаляваха осезателно. Освен едрите риби имаше и голямо количество дребосък, който на подаването на храна се събираше на кълбета и в този момент бели рибки и щучета атакуваха безпощадно.
В крайна сметка резултатите бяха около 14-18 кг риба средно на човек.
Въодушевени от добрите улови се прибрахме за почивка и всеки изказа личните си впечатления от риболова.
На следващия ден вятърът бе още по-силен, времето според прогнозите започна чувствително да се влошава. Наложи се монтаж на по-тежки линии, но така или иначе не се престрашихме да монтираме по-големи плувки от 3 г, защото дълбочината не бе голяма.
Поради липсата на широки участъци за риболов се наложи да тренираме на част от вчерашните места и част от местата на унгарците. Този път изненади нямаше, риболовът започна масирано още на старта. Сега разбрах защо тренировките на правия бряг са забранени. На тази тренировка лепихме бял и резултатите бяха добри; всъщност, рибата бе толкова много, че каквото и да правехме все бе добре! Направи ни впечатление, че на лек ваглер на 2-3 м пред щеките, рибата се държи и без подхранка, така че си приготвихме по два мача на дълбочина на щеката.
Събота вечер бе определена за тържествена вечеря, посветена на гостите на турнира.
Имаше състезатели от Румъния, Словакия, Сърбия, Македония и естествено наши милости!
Домакините се постараха да не остане жаден и гладен нито един. След няколко паленки на 52 градуса (плодова ракия, в случая сливова) езиковите бариери паднаха и който с какъвто език знаеше се започна един риболов, едно чудо, ръцете ни заболяха!
И така денят на истината дойде!
Българското участие в състав Петър Петров, Стоян Андреев, Георги Балев, Мариян Маринов и Юри Анатолиев се явихме за записване на стартовия участък. От наша страна всички бяхме състезатели с известен стаж, с изключение на Жоро, който би пълен аутсайдер, но беше зареден здраво с хъс за борба!
Всичко бе предварително много добре отработено и подготвено. Имаше изграден голям навес с маси и пейки за участниците, купите бяха подредени, всичко бе готово.
По предварителни заявки участие щяха да вземат около 250 души в следните категории: U14 ; U18; U22; жени, ветерани и мъже. Естествено, най-оспорвана щеше да бъде борбата при мъжете, поради тази причина бяха поставени по средата на секторите, за да се избегне фактора тапа.
И така на старта се наредихме пет сектора мъже с по 26 души. Времето бе с лек вятър и готовност всеки миг да завали. Към 9.30 точно по график мина бейт контрола (проверка на захранката и стръвта) и започнахме да си приготвяме фуила и да лепим червеите.

Направи ми впечатление много доброто оборудване на унгарските състезатели, по начина, с който си разставяха принадлежностите, стана ясно, че случайни хора няма и борбата ще е безмилостна. Тъй като бяхме абсолютни „гости“ в прекия смисъл на думата, внимателно наблюдавах на какви дистанции се готвят да риболуват домакините и на каква дълбочина, грамаж плувки и начин на стартиране. В предварителните подробни обяснения от Силард и Тибор за тактическите схеми се оказа, че печелившите тактики са няколко и трябва много добре да следим риболова. Това е лесно на пръв поглед, но тези неща вървят при познаване на водоема и характера на рибата. В случая нямаше и никой зад гърба да ти подава информация, така че положението ни не бе много лесно, да се състезаваш и да наблюдаваш какво става наоколо не е от най-удобните начини за риболов.
Та в общ план подготвиха се линии на шкарпа (не много стръмен около 0,40 м) и на 13 м дистанция. По канала от засилилия се вятър бе тръгнало течение, а плувките на колегите стояха здраво закотвени. Това значеше едно - здраво полягване. Утежнението бе пакет сачми №5 и същия номер единичен дропер. Куките - доста едри за представите ни № 10-8. Приготвени бяха и по-фини линии с по-малки куки за всеки случай.
Според инструкциите 40% от храната трябваше да се подаде на старта, къпиране на лепен бял, царевица, след това само стрелба, или къпиране на царевица. Пелетите бяха забранени.
При отсъствие на каракуди – къпиране на фуил и бял за риболов на сомчета.
И така, СТАРТ!!!!
Полетяха „портокали и грейпфурти“ отвсякъде! Засвистяха къпинги с бясна скорост! Картинка!
Според първата ни тренировка риболовът трябваше да стартира вяло и с дребни риби. По тази причина вкарах в действие леката линия с две пинкита и два едри вердеваса на куката.
Голямата изненада бе светкавичното улавяне на шаран на колегата вдясно.. Погледнах моята плувка – отчайващо безмълвна. Вляво също започна да приплясва уловена риба. Моята плувка упорито не помръдваше, въпреки разиграването и презамятането. От тук нататък накъдето и да погледнех се разпъваха ластици и подаваха кепчета. Ужас! След десетина минути успях да изляза от вцепенението си и вкарах тежката линия, нанизах 8 бели и полегнах с повода. Последва светкавично кълване и първа каракуда, след нея веднага втора, трето засичане и ластикът се изстреля към тапите, оформящи коридорите за гребците. За мое огорчени последва откачане. Рибите бяха гъсти и не ползвах кеп, вдигах и хвърлях в живарника. Успокоих се като кепчосах едър шаран около 1,8 кг и вече риболовът ми тръгна в ритъм. Забелязах, че шаранът ми клъвна точно на плясъка на подадената от ръка храна и зарязох къпинга. В един момент останах само аз да ловя и всички около мен започнаха да подават от ръка.
Дотук добре, по мои преценки колегите ме водеха с малко (поради лошия старт), но се надявах да ги догоня. На втория час рибата покрай нас тотално спря да кълве и започнахме да се споглеждаме кой какво ще измисли. Аз естествено вкарах тайното оръжие – мача!
Последва улов на няколко риби и доста откачания! Много се ядосах на откачанията, които не можех да предотвратя. Явно рибата се прехрани и стана много капризна. Влязох отново на щека и там същата история - на пет удара – една риба. Според напътствията на Тибор не трябваше да бързаме със засичането, но... изчакам ли след лекото потапяне, второ нямаше.
Последни пет минути!
Реших пак да вляза с мача, последва звук на аванс и за мое огорчение откачане. Това направо ме уби! На тези уредели риби откачане на едър шаран бе катастрофа.
В крайна сметка, колегата отляво ме би с около килограм, а този отдясно с двеста грама. Лошият пасив, който натрупах на старта не можа да бъде преодолян от моя страна. Резултатите в нашата зона бяха от около 5 до 7 кг . Аз имах 5,58 кг.

За капак на всичко точно на събирането на багажа се изля много хубав дъжд, който напълни с вода всичко, което можеше да се пълни!
Леко разочарован от представянето си и многобройните гелета (които имаха и колегите покрай мен), се запътих към навеса, където вече ни чакаше голям казан с горещ гулаш.
Хапнахме, всеки си разказа нещата, които бе преживял по време на манша и зачакахме награждаването. Оказа се, че шоуто на турнира е било борбата между Томаш Валтер и Тибор Амбрус, които са се паднали един до друг. В крайна сметка Томаш победи със 60 грама повече. Това обаче не можа да ги премести много напред. Томаш е девети, Тибор десети.
Много добре се представи собственикът на фирмата Силард - втори в категорията ветерани!
И така шампион на турнира “Marosh Mix Cup”стана сърбинът Милош Павличевич, който с резултат 19,5 кг взе преходната купа, на която ще бъде гравирано и неговото име, купата за първо място в сектора и купата за най-добре представил се чужденец. Милош е състезател на сръбски отбор, спонсориран от Марош. Така че радостта на домакините бе голяма.
Наградите бяха невероятни. Награждавани бяха първите пет в секторите си от всички категории. Освен многобройните големи купи се подаряваха щеки, платформи и пособия за риболов. Нашето представяне бе следното:

Стоян Андреев 10 н.т. – 8380 г
Юри Анатолиев 11 н.т. – 10340 г
Петър Петров 17 н.т. – 5580 г
Мариян Маринов 18 н.т. -5400 г
Георги Балев 25 н.т. - 2300 г

Дойде време да си тръгваме! Трите дни риболов в Унгария минаха като сън. Потеглихме препълнени с впечатления и заредени с емоции, които скоро нямаше как да забравим. Пожелахме си догодина да даде Бог и отново да дойдем на този уникален по рода си форум!
Поздрави на всички!

Добави коментар
  Вашето име:
  Email:
  Коментар:

*Всички коментари се публикуват след одобрение от оператор

Архивни статии

Тук е събран голям масив от статии на наши и чужди автори, публикувани в сп. "РИБИ И ТАКЪМИ" и "РИБАРСКИ ВЕСТНИК". Систематизирани са по теми и години.

Риболов на мач
Такъми
Маршрути
Репортажи
Страници: 1  2  3  4  5    »
С мач за шарани
От Калоян Белополски   В средата на август получихме покана да направим излет на Агов дол – много красив водоем недалеч от Враца, по посока ...
Възли
Прочели сте за възел този месец, но не знаете как да го вържете? Прочетете това...   Съвет: Винаги наплюнчвайте възлите преди внимателно да ги ...
Съдържание
Актуално Изхитри пролетните шарани /4 От Калоян Белополски. Къде и как да ловим шарани напролет Пъстървов риболов Пъстърва на туичинг Стръв за ...
Актуално Тайните на леда /4 Калоян Белополски за риболова на лед с мормишка С муха и шнур Различни комбинации /8 От Стив Кулин. Повече комбинации от мухи ...
Как да измамим пъстървата през март
  От Станил Йотов   За пъстървовите риболовци март е по-особен месец. Това е времето на първото по-сериозно затопляне на времето. В реките ...
Скрий и търси
Успешното замаскирането на влакното и монтажа и ще ви помогне да уловите повече шарани – факт! Така че не пропускайте съветите на консултантът на Fox ...
Как да ловим с отпуснати влакна?
Ако ловите в плитка вода и въпреки това рибите ви закачат влакното, съветът на експертите е да ловите с отпуснато влакно. Какви са предимствата, и кое е ...
Риболов на амур
Белият амур се лови напролет и наесен и задължително в тихо и слънчево време, от изгрев слънце до свечеряване. Задължително трябва да се пази тишина, в ...
Пролетен риболов на клен
От Пламен Панталеев   За мнозина от вас съм сигурен, че клена е интересна риба. Нейния риболов често придава големи емоции, особено когато излизат ...
Опростените монтажи са за предпочитане
От Мариян Петров   Здравейте, искам да споделя с вас един страхотен риболов на хищници на яз. “Йовковци”. Преди този излет риболовът на ...
Страници: 1  2  3  4  5    »
 Топ новини
 Новини

Времето утре
Warning: fopen(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 6 Warning: file(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 27 Warning: fopen(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 6