Актуално

Поръчай сега
 Порция смях :)

Отдавна е известно, че 20 процента от хората вършат 80 процента от работата. Наскоро се установи, че 80 процента от хората считат, че те влизат в тези 20 процента.

Статия

Платики на фидер

Риби и Такъми (бр. 9 / 2010 г.)

От Красимир Костадинов

В последните дни на юни се разбрахме с мой познат да проведем риболов на яз. “Цонево”. Тъй като това е непознат за мен водоем, разчитах изцяло на предварителна информация от Владо, с който направихме излета. Целта ни бяха платики, като разчитахме и на бабушки в началото. Мястото, на което пристигнахме още в 05.00 часа, бе типично платикарско: скали, песъчливо дъно и големи дълбочини на дистанция. Решихме да ловим по 2 различни начина за да разберем първо дали има риби и къде са те. Владо реши да лови на щека, като на 11.5 м дълбочината му бе малко над 3 метра. Аз от своя страна избрах да ловя на фидер, като за целта си харесах място на около 30 м от брега, където дълбочината беше около 6 м.
Владо къпира 10-12 топки тежка храна, в която имаше изпънат бял, жито и царевица. Разчиташе главно на бабушки и все пак да се завърти някоя платика. Аз от своя страна, след като си избрах дистанцията за ловене, фиксирах влакното на клипса на шпулата, след което захраних с 10-на хранилки. Сместа, която разбърках, бе следната:
• ½ x VDE Catch
• ½ x Supercup
• съвсем малко шоколадена галета.

Овлажних сместа до нужното, след което я пресях, за да няма едри частици. Добре е да се отбележи, че захранката за фидер трябва да е една идея по-суха от тази за плувка, например. Все пак това е много относително, тъй като тук влияят много фактори – дълбочина, течение и т.н. Захранката в кошничката трябва да се разпадне напълно до минута-две. Принудително освобождавах кошничката от захранката при първоначалното захранване чрез рязко засичане (издърпване) на около 20-тата секунда, след попадането й на дъното.
Такъмът, с който лових, се състоеше от основно влакно 0.16 мм, кошничка тип сфера 15 г, микровирбел и повод 0.11 мм, дълъг 35 см с кука №18.
Последва и чакането на първото кълване. Заложих на комбинация от бял червей и пинка. След приблизително 5 минути последва съмнително плавно потегляне, но изпуснах засечката. Следващото кълване обаче бе реализирано и излее първата малка платичка, която бе около 250 г. Владо през това имаше няколко слънчевки, уловени на дъното.
И така, сякаш рибата се събра доста бързо на моето петно. За около половин час имах уловени около 8 платики, без нито една бабушка. Естествено това за мен бе идеалният вариант, тъй като дребна риба би ми създала доста главоболия. Редувах всякакви комбинации за стръв между торен, бял и пинки. Най-резултатна си остана торен + бял червей, разбира се. Едрите платики реагират отлично на това „лакомство”. При Владо нещата бяха коренно различни. Слънчевките си бяха там и поемаха всякаква стръв, попаднала във водата. Ето че той улови и няколко бабушки, но мисълта за платиките го блазнеше. Същевременно улових още няколко платики, което го насочи към мисълта към промяна. След съвместни съвети решихме, че платиките може би няма да дойдат на дистанция за щека и е по-добре да извади един мач и да ловим на едно петно.
В същото време платиките все така си бяха на моето петно, но странно защо, се вдигнаха да се хранят на няколко метра над дъното. В продължение на няколко хвърляния, червеят беше поеман още по средата на потъването си. В такива случаи е добре да видите „работата” на захранката си, като хвърлите стиска пред вас. Това и направих и привидно всичко беше наред. Въпреки това доовлажних малко сместа си, тъй като вече бяха минали 2 часа от излета, а частиците и особено галетата поемат доста влага.
След малки корекции Владо се премести до мен и монтира на мача си слайдер с носимост 8 грама. Течението на тази дистанция не бе слабо, а и дълбочината – 7 метра. Дозахранихме с нова захранка, която бе коренно различна – доста по-светла от моята, със ароматизатор. След 6-8 стиски сякаш платиките се подплашиха леко. Около 15мин нямахме и двамата кълване на моето петно. След няколко поредни замятания ето, че и предната платика беше в живарника, която се оказа прилична – около 600-700 г. Ако успеехме да съберем и ловим само такива, то това би било най-успешният вариант. При Владо нещата бяха малко по-различни. В следващият половин час имаше уловени няколко бабушки и 1 или 2 платики.
Решихме, че рибите може да са се вдигнали отново над дъното. Обловихме различните слоеве вода, но уви – платиките при него не взимаха. Явно точно в този момент печелившият метод се оказа фидерът, тъй като стръвта на дъното е абсолютно неподвижна и изглежда по максимално естествен начин. Колкото и добре да е утежнен слайдера или ваглера, понякога и най-малкото помръдване отказва платиките от кълване. Ловихме близо още час, като през това време спряхме да храним и може би изтървахме рибите.
Вече бе 12.00 ч. Почти се бях наловил, а и бях много изморен от нощна смяна на работа. Предложих на колегата да се прибираме, но решихме преди това да проверим и други съседни места за около час.
Преместването ни отне само няколко минути. Отидохме на местата срещу скалите, на които на 4 м от брега дълбочината е 6 м. Тук Владо направи такъм на директен телескоп 6 м, а аз реших само да гледам. Подхранихме мястото, за да видим дали тук ще има риба. Още в първите няколко минути Владо улови няколко бабушки. Изключително странно за мен, тъй като не бях попадал на място с такава отвесна дълбочина. В продължение на час колегата улови 20-на бабушки и няколко платички. Явно риба имаше и там, просто искаше захранка.
Решихме да тръгваме, тъй като ни чакаше път към Варна. Всичката риба бе пусната обратно след излета. Яз. “Цонево” остави красиви и приятни спомени в мен. Определено ще го посетя отново през лятото за онези „тави”, които не успяхме да намерим в този ден.

Добави коментар
  Вашето име:
  Email:
  Коментар:

*Всички коментари се публикуват след одобрение от оператор

Архивни статии

Тук е събран голям масив от статии на наши и чужди автори, публикувани в сп. "РИБИ И ТАКЪМИ" и "РИБАРСКИ ВЕСТНИК". Систематизирани са по теми и години.

Риболов на мач
Такъми
Маршрути
Репортажи
Страници: 1  2  3  4  5    »
Съдържание
Тайните на шампиона Платики на канал /4 От Алън Скоторн. Риболов на платики на щека на канала “Вурн” в Холандия Актуално За платики в жегите ...
Възли
Прочели сте за възел този месец, но не знаете как да го вържете? Прочетете това...   Съвет: Винаги наплюнчвайте възлите преди внимателно да ги ...
Тайните на Чарлз Жарден
Чарлз Жарден говори за нещата, които ни позволяват да извлечем максимума от отиващата си зима и от началото на сезона за риболов на ...
Последният влак към Велека
08.12.2009. Гледам прогнозите за времето и виждам, че ако искам най-накрая да отида до река Велека, точно следващият ден e подходящ - след това настава дълга ...
Ебро – приключения в меката на сомовете
  от Красимир Костадинов - Върхара   Здравейте приятели, От няколко години, откакто се запалих по риболова от лодка, мечтаех да отида на р. Ебро ...
Плетени влакна за риболов на голяма дистанция
Рой Марлоу насочва вниманието ви към влакната – така че винаги да купувате точните продукти за работата, която искате да ви свършат.Високотехнологичните ...
Кефали в студа
Със сигурност може да се каже, че риболовът по гръцките реки стана много популярен сред българските риболовци в последните няколко години. От ранни зори дори и ...
За зимни скобари и морунажи на Тунджа
Този януари започна сравнително меко. Към края обаче страшен сняг натисна цялата страна. Преди това, обаче поваляха дъждове, които вдигнаха нивото в ...
Със спининг за кефали
В онзи следобед преди повече от 20 години на Тунджа не се виждаше жив човек. Току-що се бях снабдил срещу 18 лева с нова пръчка от фибростъкло ...
Тайните на силикона
В цяла западна Европа, че и в Северна Америка открай време ловят най-успешно белите риби на различни видове силиконови примамки. Разнообразието от цветове и ...
Страници: 1  2  3  4  5    »
 Топ новини
 Новини

Времето утре
Warning: fopen(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 6 Warning: file(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 27 Warning: fopen(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 6