Актуално

Поръчай сега
 Порция смях :)

Срещат се двама познати пияници на улицата, единият носи на гръб огромен чувал с празни бутилки. Другият го пита:
- Накъде така? Към пункта за стъкло ли?
- Не, жената ме изгони от къщи. Каза - "взимай си всичкия багаж и се махай!"

Статия

Едно подобаващо закриване

Риби и Такъми (бр. 6 / 2010 г.)

След дълго обмисляне къде да закрием риболова, с моите приятели Стоян, Миро и Жоро решихме да се отдадем за трофейни риби. Но изникна въпросът къде има много трофейни риби? Вариантите бяха няколко, но ние се спряхме на язовир “Овчарица”.

От Ивайло Янков

Речено-сторено. Уточнихме датите - 12,13 и 14 април, точно преди забраната. Но датите бяха далеч. Риболовът щеше да е след две седмици, а на нас вече ни се тръгваше... И като се започна едно ловене на трофейни риби всяка вечер, мераци да ловим трофейни шарани, амури, та дори и сомове... почна се едно пренавиване на влакна и връзване на куки... Решихме да не носим палатки, а да спим в колите, и така да спестим много място от неносене на багаж, за да може да сме по-мобилни. Да, но уви, багажът не беше никак малко. Подготовката за риболова беше следната: 20 кг стара царевица, 4 пакета по 5 кг “Трапер” (езеро), 5 пакета по 2 кг “Трапер” (шаран, лин и каракуда), 10 галети за пълнеж и на целия сеир 3 кг бял червей, 30 броя земен и по едно бурканче царевица, мед, ягода и ванилия.
Два дена до часа на тръгване вече яко ни сърбяха ръцете и не ни свърташе на едно място. Най-накрая дойде време за пътуването, натоварихме багажа и тръгнахме към заветната цел - язовир “Овчарица”. Пътят разбира се мина в шеги и закачки кой ще хване най-голямата риба.
Пристигнахме на водоема и заехме местата си, като Стоян беше с Жоро, а аз с Миро. Докато се подготвяхме, зад нас с Миро спря още една кола. Оказаха се колеги от Пловдив. Те се настаниха пред нас, след тях бяхме аз и Миро, Стоян и Жоро.
Аз и Миро, като по-бързи, забъркахме захранка и сглобихме фидерите. Веднага ги метнахме и зачакахме да клъвне някое от малките шаранчета, за които бяхме чули, че там са в изобилие. Обаче ударихме “греда” - все едно бяхме хвърлили фидерите на брега. Но хората са го казали - "с голяма кошница за гъби не се тръгва".
След 30 минути без кълване реших да се преместя точно срещу садките с надеждата да хвана поне някоя червеноперка. Заметнах фидера, сложих го на стойката и не можах да повярвам... върхът на фидера потрепна!.. Отново потрепери и аз засякох! Усетих приятна съпротива от другата страна на линията. Оказа се каракуда около 500 грама.
Второ замятане... клъвна същата риба, като че ли бяха правени по калъп.
На третата риба викнах Миро да се премести при мен. На него обаче не му се ловяха каракуди, така че си взе спининга, сложи силиконова рибка и започна да мята. След 4-5 минути го чух зад мене да вика за кепа. Обърнах се и видях доволната му физиономия и огънатата въдица. Притичах с кепа и извадихме бяла риба около 1-1,2 кг. Оттам и аз взех спининга и забравих за каракудите. И се започна едно въртене... но кълванета нямаше!
Когато вече мислех, че рибите ги няма пред нас, на Миро въдицата отново се огъна и той извади втора риба, малко по-голяма от първата. След още 5 минути закачи и трета риба. Аз все още нямах кълване. Гледах жално към него и се чудех какво ли бъркам, за да не ми кълве и на мене. В този момент усетих лека тежест в края на линията и инстинктивно засякох. Усетих съпротивлението на рибата и ми стана приятно... Но за моя зла участ тази риба не беше моя, откачи се близо до брега.
След половин час реших да се върна към риболова на каракуди. Жоро обаче ме посрещна с еуфория, че колегите от Пловдив са извадили един амур 14 килограма. Аз, така или иначе, не се завърнах към риболова на фидер, реших и аз да търся трофейни риби.
В съседния лагер настана суматоха и аз и Жоро отидохме да видим какво става. Колегите вадеха трофейна риба. Беше амур 12 килограма!
Ние си се върнахме, и така завърши вечерта. На другата сутрин в момента, в който излязохме от колата, Жоро ни се развика, че му е клъвнала голяма риба, но ние не сме чули виковете му. Опитал се да я кепчоса, но рибата скъсала. Накрая виновният бях аз, че не съм го чул.
Колегите от съседния лагер междувременно бяха закачили някаква голяма риба, която влезе в шавара пред нас. Аз облякох гащеризона и влязох във водата, за да им помогна да извадят рибата. Не след дълго рибата се озова в кепа. Оказа се амур, тежък 18 килограма! Снимах се с чудесната риба за спомен и се върнах в нашия лагер.
Решихме да прехвърлим въдиците на Стоян с царевиците от буркана, който носехме. Жоро ме погледна с насмешка и каза: "От каракуди няма да се отървеш!". Презаметнахме въдиците и отидохме под шатрата да обядваме. Точно в този момент зумерът започна да пиука. Пръв до въдицата стигна Жоро, повдигна я и усети тежестта на рибата в края на линията, и каза: "Голяма е!!!". След около 15 минути видяхме, че амурът не е никак малък. Не след дълго заходих с кепа към главата му и рибата се оказа в него. Кантарът показа 12,500 килограма. За Жоро това беше най-големият амур, който е хващал.
Последва ново презареждане на въдиците и пак презамятане, но друга трофейна риба така и не хванахме през втория ден. Вечерта заваля и всички легнахме в колите.
На сутринта към 8:00 часа се ориентирахме към прибиране и започнахме да събираме. Въдиците на Стоян останаха последни. И по едно време ненадейно Стоян извика: "Някой е местил стойката ми с около 40 см към водата!". Той вдигна въдицата и установи, че се е закачила на дъното. В този момент закачката изведнъж се опита да изтръгне въдицата от ръцете му. Тогава го помолих да ми даде въдицата, за да извадя рибата. Взех въдицата от ръцете му и започнах да моря рибата, като вдясно от мен видях, че във водата има въже, и гледах рибата да не влезе в него. В този момент Жоро взе фотоапарата и започна да прави клип. Най-накрая видяхме полузивадената риба - беше амур над 10 килограма. Тогава реших да го кепчосам, а работата на Стоян беше да съумее да го вкара в него. След кратки наставления да не го напъва и да го накара да глътне въздух, амурът влезе в кепа. “Овчарица” ни изпрати подобаващо с още една голяма риба!
В следващите няколко реда бих искал да ви запозная с такъмите, които използвахме за ловенето на тези трофейни риби. Въдиците ни са двуколенни с дължина 3,60 - 3,90 метра, акцията им е 3-3,5 lb, дебелината на влакното е от 0,35 до 0,40 мм. На края на линията използвахме Leadcore. Ловяхме с куки JRC. За стръв използвахме две царевици с повдигач, като монтажите ни бяха in-line.
За риболова не бели риби използвахме спининг въдици с дължина 2,70 метра, акция 10-30 грама, влакното беше плетено 0,20-0,22 мм. Използвахме силиконови рибки на фирмата Prologic - 8 и 10 сантиметра.
Пожелавам на всички колеги приятни емоции през сезона с едно от най-любимите ни хобита – риболова!

Добави коментар
  Вашето име:
  Email:
  Коментар:

*Всички коментари се публикуват след одобрение от оператор

Архивни статии

Тук е събран голям масив от статии на наши и чужди автори, публикувани в сп. "РИБИ И ТАКЪМИ" и "РИБАРСКИ ВЕСТНИК". Систематизирани са по теми и години.

Риболов на мач
Такъми
Маршрути
Репортажи
Страници: 1  2  3  4  5    »
На плувка през март
Тази година за разлика от предишната имаше сериозна зима. След последния як студ в средата на февруари обаче тръгна сериозно затопляне и това раздвижи доста ...
Бой по платиките
  От Краислав Димитров   Отдавна исках да пробвам летния риболов на платики. Веднага след забраната е лесно, рибите са до брега и риболовът лесно ...
Световно първенство „Риболов на хищна риба с изкуствена стръв от брега” и „Риболов на пъстърва с естествена стръв”- Италия 2011
От Борис Бояджиев - Бомара Капитан   Тази година БФРС реши да изпрати на Световните риболовни игри в Италия четири отбора, между които и двата отбора ...
Риболовният рай – Риба Роха, Испания
Здравейте приятели, Настоящият разказ описва едно невероятно преживяване в риболовния рай, наречен Риба Роха - Испания, на един млад риболовец, търсещ нови ...
ИДЕ ВРЕМЕТО НА СОМА
В последните няколко години в България риболовът на сом и то на кльонк се разви много. Все повече хора се оборудваха с нелоши лодки и след като повлачат ...
С пелети за шарани
В последно време все по-популярен става риболовът на шарани на платените водоеми. Вече има доста язовирчета, на които се ловят прилично количество шарани, а ...
Съдържание
Актуално Реката на гигантите /4 От Калоян Белополски. Сомовете от култовата река По Пъстървов риболов За големи пъстърви с мъртва рибка /10 Станил Йотов ...
Възли
Прочели сте за възел този месец, но не знаете как да го вържете? Прочетете това...   Съвет: Винаги наплюнчвайте възлите преди внимателно да ги ...
Силиконови пъстърви
Зимата и ранната пролет са едни от най-трудните периоди за риболов през годината. Топлолюбивите риби не са активни, реките са с повишено ниво на водата и там ...
За зимни скобари и морунажи на Тунджа
Този януари започна сравнително меко. Към края обаче страшен сняг натисна цялата страна. Преди това, обаче поваляха дъждове, които вдигнаха нивото в ...
Страници: 1  2  3  4  5    »
 Всички коментари
deni 2010-08-30 19:37:38

az sum na 11 i sam ot Kneja. i az hodia s tati za riba i hvanahme sharan 6 kila i polovina.

Топ новини
 Новини

Времето утре
Warning: fopen(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 6 Warning: file(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 27 Warning: fopen(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 6