Актуално

Поръчай сега
 Порция смях :)

Надпис на опаковка на кренвирши:"При приготвянето на този продукт, не е пострадало нито едно животно!"

Статия

Царицата на “Кастел”

Риби и Такъми (бр. 1 / 2009 г.)

В тази статия ще споделя как хванах най-големия си шаран - моят личен рекорд. Това е историята за улавянето на една уникална риба на един уникален водоем.

От Мартин Господинов

Всичко започна на 04.09.2008 г. Вечерта багажа ми беше готов и аз и приятелката ми поехме към дългоочаквания водоем “Кастел”. Щях да направя двудневен излет. Времето ми беше ограничено и не можех да си позволя по-дълъг престой.
Язовирът се намира на 15 километра от град Севлиево и на 18 км от град Габрово. До стената му води асфалтов път, който свързва селата Батошево и Кастел. Пътят от София до там ми се стори цяла вечност. Нямах търпение да стъпя на брега на водоема.
Пристигнахме на водоема късно вечерта. С нетърпение изскочих от колата да го разгледам. Първото нещо, което ми направи впечатление, беше, че целият язовир е заобиколен от гора и на практика беше скътан в сърцето на планината. Водоемът е изкючително красив и живописен. Обкръжаващата го природа го прави идеално място за почивка и отдих. Гледката беше неописуема. Нямаше го големият шум на града. Всичко беше спокойно. Само щурчета огласяха тишината. Тук щях да си почина от сивото ежедневие. Водата беше неподвижна като огледало. Повърхността й тук-таме се накъдряше единствено от играта на някой шаран.
Вечерта се настанихме в бунгалото на стената на язовира, което ни беше запазено предварително. Управителят на водоема - г-н Радев, ни посрещна много радушно. Такова отношение много рядко може да се види по българските водоеми. Вечерта за мен премина много бавно. Тръпката от това, че във водите на този водоем плуваха риби от порядъка на 10-18 килограма караше пулса ми да бие доста ускорено и да броя минутите до риболова, докато се подготвях трескаво за него.
Сутринта станах в 05.00 ч. От водата се вдигаше пара и всичко беше изключително красиво. Започнах разгъването на целия шаранджийски багаж. Към 06.15 всичко беше готово и маркерът ми вече летеше към водната шир.
Реших първо да проверя каква е дълбочината пред мен и на какво дъно ще ловя. Дъното се оказа твърдо, без закачки. Притесни ме фактът, че пред мен дълбочината беше доста голяма. На 3 метра от брега беше дълбоко 5 метра. Дъното представляваше един голям склон като най голямата дълбочина беше 15 метра. Това не ми вдъхваше особена надежда, защото беше все още лято, и с малко недоверие заметнах въдиците си. Някак си не ми се вярваше рибата да се храни на 10-15 метра дълбочина по това време на годината. Но въпреки това реших да постоя малко.
Започнах стартовото захранване с малко царевица и с по-голямо количество пелети - бързо и бавно разтворими. Целта беше да събера колкото се може по-бързо рибите на хранителното петно. Смятах да ловя с монтажи от типа “In-line”. Използвах повод Sufix 15 lb, тежест 92 г на FOX и кука Gamakatsu №6. Заложих на стръв 20-милиметрови протеинови топчета с аромат на риба и банан, както и на царевица собствено производство. Все аромати, с които съм имал успех и преди.
Близо час след замятането на пръчките най-десният ми сигнализатор изрева. Последва кратък бяг и въдицата беше вече в ръцете ми. Рибата беше малка, но покачи адреналина ми на максимум. Реших, че като за начало е добре. Последваха няколко снимки и си тръгна по живо, по здраво. Шаранчето се беше хванало на “In-line” монтажа на стръв протеиново топче с аромат на риба.
Аз обаче все още не се чувствах убеден, че това е моето място. След кратък телефонен разговор с Илийката ”Snegk” реших да се преместя от другата страна на водоема. Новото място, на което бях застанал, ми изглеждаше доста обнадеждаващо. Преместих целия си багаж и след разговор със собственика г-н Шиваров придобих представа за мястото, което бях избрал. От разговора, който проведохме, ми стана ясно, че мястото, на което съм се ориентирал да ловя, е донесло добри риби това лято. Информацията доста ме стимулира.
Към 12.00 часа бях готов и последва стандартното захранване. Захранката ми се състоеше от ароматизирана царевица, конопени семена, птичи семена, бързо и бавно разтворими пелети. Отново използвах монтаж от типа “In-line” с 92 г тeжест на Fox. Реших да сложа по-тънък повод 10 lb на Korda. Куката оставих същата.
След няколко часа, както си пиех студената бира, седнал на удобния шаранджийски стол, пронизително “ппии-и-и-ип” разкъса тишината и средната ми въдица понечи да избяга от стойката. Последва засечка и борбата започна. През това време г-н Шиваров пристигна на мястото на действието. Рибата тръгна рязко вляво и взе около десетина метра аванс. Успях да я обърна и не след дълго пред мен легна едно шаране около 4.5 килограма. Рибата се беше закачила много добре точно в долната устна. Монтажът работеше правилно! Бях на прав път! Извадих рибата от кепа и я сложих да я разгледам на дюшека. Много красив дивак. Направи ми впечатление, че рибите тук не са като стандартните бройлери в повечето водоеми. Тук чистата вода им влияеше чудесно и бяха изкючително борбени. Шаранът бе ударил на протеиново топче с аромат на банан. Улових още няколко подобни риби преди настъпването на нощта. Много се надявах тъмнината да накара едрите шарковци да се раздвижат.
Надеждите ми не останаха напразни. Вечерта докато гледахме филм в бунгалото, чух същото пронизително “ппии-и-и-ип” и замалко да мина през стената на бунгалото. Имах чувството, че сигнализаторът ми ще се запали!!! Въдицата, на която беше ударило, се беше свила на стойката по посока на рибата и авансът свиреше бясно. Засякох нервно и усетих сериозен противник отсреща. Шаранът тръгна наляво и ми взе поне 30 м аванс. Нямах никакъв шанс да го обърна. Развиваше си системно влакно, без да спре! Това нещо теглеше с такава сила, сякаш съм закачил товарния влак. Пръчката ми се беше свила на осем. След няколко метра шаранът смени посоката си и пак започна развиването на аванса. Лека-полека започнах да придърпвам рибата към себе си. Докарвах я на няколко пъти до брега и тя драсваше отново навътре, като ми взимаше поне 20 м аванс. За първи път се сблъсквах с толкова борбена риба. Когато най-накрая дойде на няколко метра от мен, видях с какво си имам работа. Шаранът беше ОГРОМЕН!!! Страхотен люспест дивак. Когато за първи път се показа на повърхността, осъзнах, че съм имал невероятния шанс да закача най-големия шаран на водоема. Бях виждал тази риба само на снимки, но въпреки това я познах веднага - култовата Александра. Вече почти се беше предала. Направи един оборот на около 10 метра и след това отново започнах леко и бавно да я придърпвам. Първият път, когато я прекарах над кепа, не успя да влезе. Беше изключително дълга. Това, че не влезе в кепа я раздразни и тя драсна навътре. В този момент си помислих, че ще се откачи. Изтръпнах, когато я видях да изчезва с такава скорост навътре, а и ъгълът беше такъв, че куката лесно можеше да се отскубне от устата на шарана. Но Gamakatsu-то 6-ти номер държеше здраво моя улов.
Когато г-н Шиваров я гребна, можех вече да ликувам. Тук е мястото да му благодаря, защото без неговата помощ с кепа тази риба нямаше да бъде моя. Погледнах си часовника - борбата с Александра бе продължила 45 минути! Сами си представете как усещах ръката си, държала това ЖИВОТНО 45 минути. Разгледах шарана внимателно. Никога не бях виждал по-красива риба! С дължината си от 127 см и тегло от 18 килограма шаранът ми вдъхваше сериозен респект. Това бе най-големият шаран, който съм улавял някога! Рибата удари на аромат, разработван от мен и верния ми спътник в риболова и приятел Теодор Генев.
Вечерта дозахраних с ракетата, защото предполагах, че голяма част от захранката, която бях изсипал през деня, бе изядена. Метнах 5-6 ракети храна. Смених стръвта на всички въдици с прясна и зачаках отново. След успеха бях доста амбициран да продължа да ловя.
Същата вечер към 04:15 отново имах зверски удар. Рибата беше доста сърдита и всячески не искаше да дойде към мен. Извиках приятелката си да ми помогне да кепчоса рибока, но докато тя се разсъни, рибата успя да се откачи. Погледнах куката и разбрах, че се е затъпила! Просто трябваше да я сменя преди да заметна, но поради немарливост не го направих и изтървах рибата. По моя преценка шаранът тежеше поне 10 килограма. Удари ми на царевица с аромат на миди.
На следващия ден влезнахме с лодката да дозахраним с царевица и бързо разтворими пелети. Използвах за дохранване около 3 килограма царевица и пелети. Ползвах само бързо разтворими пелети, за да мога да разчитам на бърз удар, понеже времето ме притискаше и трябваше да си тръгвам.
Чакането ми не продължи дълго. След не повече от час сигнализаторът запя онази чакана от всички шаранджии песен. Бях доста далеч от въдиците, но на спринта, който направих, би ми завидил и Майк Джонсън. Засякох и рибата тръгна към отсрещния бряг. Там имаше потънало дърво и шаранът всячески се опитваше да се добере до него. Опънах линията колкото бе възможно. Бях на границата от скъсване на влакното. Все пак успях да обърна шарана. Влакното 0.30 на Sufix отново не ме подведе. Изкючително съм доволен от него. Шаранът направи няколко опита да се оплете и в основите на понтона, който влиза във водата, но твърдите Mitchel-и не му позволиха. Рибата бе успешно извадена на брега. Когато реших да я откача от куката видях в устата й забити куки от пружина. Гледката беше ужасяваща. Куките бяха корозирали и бяха направили доста големи възпаления в устата. Откачих ги и напръсках шарана с дезинфектант. Пуснах рибата на свобода и тя пое бавно към дълбините. Сякаш е знаела, че ще й подаря живота. С тази риба приключи излета ми на този невероятен европейски водоем “Кастел”.
Тук е мястото да спомена и за уникалното отношение на собственика на водоема г-н Шиваров и неговият управител г-н Радев. Битовите условия на водоема са на много добро ниво. Благодаря им за чудесното отношение и мога само да ги поздравя за водоема, който стопанисват.
Успех на всички шаранджии!

Добави коментар
  Вашето име:
  Email:
  Коментар:

*Всички коментари се публикуват след одобрение от оператор

Архивни статии

Тук е събран голям масив от статии на наши и чужди автори, публикувани в сп. "РИБИ И ТАКЪМИ" и "РИБАРСКИ ВЕСТНИК". Систематизирани са по теми и години.

Риболов на мач
Такъми
Маршрути
Репортажи
Страници: 1  2  3  4  5    »
Форма на тялото
Как рибите са се развили, за да се приспособят към различните условия на живот?   Сладководните риби в нашите езера, блата и реки са с най-различни ...
Първи пролетни красавици
От Краислав Димитров   Отдавна планувах един излет в Гърция, даже вече бях приготвил багажа, но променливото, дъждовно пролетно време и прогнозите на ...
Риболовната магия на Англия
 От калоян Белополски /...продължение от бр. 13/   В края на ноември с група приятели предприехме риболовно пътешествие в Англия. Аз Жоро Прасков ...
Риболов на хищници в закачки
Здравейте, драги читатели на списание „Риби и такъми”. Темата за риболова на хищници е неизчерпаема и разбира се много интересна, по простата ...
Риболовната магия на Англия
От Калоян Белополски   В началото на октомври по телефона ми се обади Жоро Прасков от Самоков. Той е доста запален мухар. Каза ми, че се е уговорил с ...
Пъстърва на туичинг
  Април е месецът, в който пъстървата вече се раздвижва сериозно. Температурата на водата в реките все още е далеч от заветните 13 градуса, когато ...
Пъстървата през лятото
Пъстървовият риболов през август може да доведе до отчаяние, особено ако сте новобранец в тази дисциплина. Това е времето, в което нивото на реките пада ...
Как да подберем правилни такъми за риболов
Колкото повече мисля по темата, толкова повече стигам до извода, че е просто огромна. Няма проблем, колкото и време да отнеме, искам да съм възможно ...
Избор на повод за риболов на щуки
За риболов на щуки е необходим устойчив на кълване повод. Специалистът Юрген Хезе обяснява кои такъми са най-подходящи.   Стотиците остри като бръснач ...
Риболов с мънисто
  Зима е. Язовирите са замръзнали и сега там властва риболовът на дупка. Но освен риболова на лед имаме и друга алтернатива. Студената, снежна зима е ...
Страници: 1  2  3  4  5    »
 Всички коментари
Joro 2011-04-10 23:29:12

В този ден аз бях отсреща и мога да кажа че колегата доста се озори Това лято пак ще сме там :)

Топ новини
 Новини

Времето утре
Warning: fopen(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 6 Warning: file(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 27 Warning: fopen(admin/site-hit-counter.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ribibgco/public_html/visitors_online.php on line 6